Vi med små storhästar!

Sv: Vi med små storhästar!

dör lite när av den första bilden! Sjukt fin häst ;)

Jag har en på 164 också, jag själv är 170 och tycker jag ser ut som en jätte på henne.. ska se om jag hittar en bild!
 
Sv: Vi med små storhästar!

KL

Vad stora hästar alla har!!
Jag är ju en sån som tycker att 148 - 159 är en liten häst och 160+ är en vanlig häst och 170+ är en stor häst.

Jag har själv en överväxt connemara som en gång i tiden mätts till 156 när han var i kondition och musklad!
Idag är han nog ihopsjunken till 153 kanske. Han har varit och är fortfarande dålig sedan augusti 2012 :(

Men här är en bild från 2011 då han fortfarande var snygg att se på!!

 
Sv: Vi med små storhästar!

Min häst är kring 155-157 cm och smäcker. Känns dock stor till mig eftersom jag bara är 159 cm.
 
Sv: Vi med små storhästar!

Wilda (även kallad wilddjuret) mäter ca 155 cm och är efter ett engelskt fullblod och undan en korsningsponny. (Hon står som "okänd" i passet men jag känner uppfödaren, så jag har fått namn och bilder på föräldrarna) Hon är en supertrevlig liten ridhäst, med mycket humör och vilja som ibland gör henne suveränt bra och ibland... inte så bra ;) Hon har utvecklats riktigt bra inom dressyren som är min främsta gren och är en naturbegåvning och fantast i hoppning, där jag jobbar på att bli modigare :) Jag har haft henne sedan sommaren 2012, vi tävlade lite dressyr på klubbnivå förra året och sk komma igång mer med tävling i år är planen.

Jag måste bli bättre på att ta bilder/ ta med mig fotograf! (Nu syns jag ju knappt, men jag är iaf 160 cm lång)
De här är från förra och förrförra året (fula ridbilden från provridningen, anridning på hinder. Mamma fotade allt utom språnget...) :

943757_10200866022149828_1722782776_n.jpg


550575_3985436271304_1485358844_n_4ff9d9479606ee2a77000247.jpg



wilddjur_505639a1ddf2b370360032bb.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vi med små storhästar!

Fina Lennon :love:
Älskar andra bilden. Han ser så j***a bra ut där! O hans fina steg :heart. Han verkligen svävar fram :love:
Tur att du har en sån bra fotograf :angel: :p

Kl.
Här kommer lite fina bilder på Perla som Nocturne tog 17/2-14 från löshoppningen :)







På tal om nått helt annat så har jag gjort nya höpåsar till Perla idag. Har letat som en tok efter några rosa höpåsar och hittade bara en som kosta 179 kr för fyra påsar. Tyckte det va för dyrt så nu har ja gjort egna :D. Ska ta lite bilder på de ikväll så ni får se hur de blev :)
 
Sv: Vi med små storhästar!

Fina killen :)

Annars håller jag med om storlekarna.
Min nya är 162 cm oh han är absolut ingen liten häst.

Helt normalstor skulle jag säga :D

 
Sv: Vi med små storhästar!

Helt OT men Vart köper man så fina höpåsar?! :love:

*kl

Tycker ni på allvar att det är småhästar upp till 165 cm? Jag tycker snarare att de som är under 155 är småhästar... :o
 
Sv: Vi med små storhästar!

Grunden är påsar från rusta. Tog bort de fula gul/svarta banden som de stod rusta på och satte på egna i rosa nylon. Köpte en rulle rosa silver tejp på jula och skar ut bokstäver och hjärtan o klistra på :)

Kl.
Hakar på det med storleken. För mig är allt över 160 cm stort :o. Jag är dock van att rida ponnysar så det kanske förklarar saken :p
 
Sv: Vi med små storhästar!

Min pålle måste nog räknas som relativt liten.
Han mäter ca 158 cm om han sträcker lite på sig. ;) Jag är 173 cm och känner mig alldeles lagom på honom. Han är iofs inte den spinkigaste varianten av halvblod, så han sväljer mycket ryttare.

SWB-valack född 2007

DSCN4197_liten.jpg


Detta är nog den senaste bilden på oss två tillsammans och den är nästan ett år gammal... Så blir det när man aldrig får med sig en fotograf, men men. Vi ser ungefär likadana ut, bortsett från att jag inte alltid är sådär röd i ansiktet. (Det var VARMT och hästen var en utmaning den dagen!) :p

En bonusbild som visar lite av hans personlighet:

1002829_10151794470404809_1288280726_n.jpg


För det mesta är han mer som en hund än en häst och vill gärna hjälpa till om han kan. Vi har även börjat träna in en del trick, eftersom han är så pass nyfiken och lekfull och tycker det är sååå roligt så passar han väldigt bra till sådant. :)
 
Sv: Vi med små storhästar!

Men åååååh vilken fin!!:love:

Mitt Fullblod född -10 är 158 tack vare monstermanke så över ryggen är han inte över ponnymått :p Jag är bara 163 och en tunnis på 50 kg så tror inte jag kommer varken se eller kännas stor på honom.. Han är ju bara 4 och har galopptränats rätt hårt så jag hoppas på ett par cm till nu när kroppen får varva ner. Nu är han helt grön ridhästmässigt men planen för den här lille killen är att göra lite av varje.

1780857_10203586736974165_1919658754_n.jpg


1380115_10203545506383426_303785709_n.jpg


1796534_10203538814976145_1834979482_n.jpg
 
Sv: Vi med små storhästar!

hm lite "ot" men hur kommer det sig att man rider in o tävlar galopphästar så mkt tidigare än ridhästar, och att det anses ok? Mest nyfiken, aldrig riktigt förstått :)
 
Sv: Vi med små storhästar!

kl

Här passar jag och min lilla tokhäst in :)

Swb, sto f.99 som är knappa 160 cm, e. Acacio ue. Cordon Bleu. Har aldrig upplevt henne liten även om tanken var en större häst när jag skulle köpa. Vi har gjort det mesta i träning och tävlingsväg då vi haft roligt i både dressyr, hoppning och fälttävlan. Idag står hon dräktig, och även om hon har varit helt lagom stor hoppas vi att något större tittar ut :)

img_9307_131209678.jpg


ehihi03_5009489fddf2b3236f000e80.jpg


tvling-lilla-edet-emilybilder-150_140639171.jpg
 
Sv: Vi med små storhästar!

Ja du det kan man ju fråga sig. Jag vet faktiskt inte. De anses ju vara fysiskt redo för träning då men jag håller inte med riktigt.. min förra växte som fasen både på höjden och på bredden ett par år efter han gått av banan.Jag är inte intresserad av galoppen däremot är jag upp över öronen förälskad i dessa fantastiskt smarta och arbetsvilliga fullbloden :love: Nu hoppas jag bara att denna lille plutten biffar till sig både på höjden och bredden även om jag inte önskar speciellt mycket mer än runt 160 på höjden =)
 
Sv: Vi med små storhästar!

Aha, såg väldigt proffsigt gjort :) Men så händig och företagsam är inte jag så att jag kommer få det gjort åt min egen :o

Jag är också ponnyryttare i hjärtat. Har två projekt jag rider emellanåt, men ingen egen. Jag tycker det är mkt roligare att rida ponny än storhäst, men jag fastnade väl i "klart man ska ha häst när man är vuxen"-tänket och köpte en stor.
Jag tycker jag ser ut som en liten skit på min som är kring 163. Därav att jag inte kan tycka det är en liten häst...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 040
Senast: Badger
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
4 991
Senast: AW
·
  • Låst
Gnägg Hej! Nu är det så att min dotter ska få en egen häst, efter att hon gått på ridskola i 11 år, vilket jag ser som ganska rimligt då jag...
2
Svar
33
· Visningar
4 101
Senast: IngelaH
·
Avel Satt och funderade på det där med hur storleken nedärvs till fölet och hur stor inverkan stoets resp. hingstens storlek har på fölet...
2
Svar
34
· Visningar
5 564
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp