vi med bella-hästar!

Jag vet redan nu att många kommer jämföra det med sambons död och tycka att om jag fixade det så fixar jag det här. Men det här är värre för nu är det upp till mig. Med sambon fick jag bara hänga med...

Jag upplever att det är ännu mer sorg när det är frågan om djur för de kommer ofta mer nära än en människa kan, hur nära relation man än har med personen.
Det är så lätt för andra att säga att det "bara är en häst", "bara en hund" och "ryck upp dig" (jag har redan förvarnat på jobbet att jag inte kommer att fungera normalt när Izor försvinner, han är nio år och med hans benägenhet att bli skadad/drabbas av sjukdomar så vet jag inte hur länge han lever).
Du får försöka ta tillvara på veckorna som är kvar och gulla extra mycket med honom.

Vet inte om det är en bra idé, men gör gärna en fotobok.
Du kanske inte kan titta i den första tiden efteråt, men sedan när du vill minnas.
Jag gjorde en fotobok åt en arbetskamrat när hon tog bort sin tretton år gamla hund, hon älskar att ha boken nu, fast det tog nästan ett år innan hon vågade öppna den.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Jag har massor med foton, ännu mer efter idag. Kommer ha fler bilder på väggarna hemma + ett porträtt som Lena Furberg ska måla :love: Och så ska jag tatuera in en bild också :) Den här tror jag ska bli förlaga till tatueringen
10589622_838048352881360_996560065_n.jpg

Men en fotobok ska det nog också bli så småningom. Samla ihop de bästa bilderna genom åren :)
 
Och jag lyckades snoka reda på att "min" bellahäst (har aldrig ägt henne,men red henne en hel del runt 2001-2002 tror jag det var) lever och är fortfarande fit for fight,trots sin ålder på 23 år! :D Jag vart verkligen superglad att få höra det,hon är verkligen en häst som fastnat i mitt hjärta! :love:

(Tror det är mycket pga henne jag äger en guling i dag! :p Dock ingen bella-häst...)
10563459_778362622214180_1060253160_n.jpg


Här är Bell caress (Osäker på stavning och orkar inte kolla upp det så här sent.)
 
Det är så hon ser ut?
Jag har ju en del foto på hennes närmaste släkt, dvs 4-5 syskon och ungefär lika många syskonbarn.
Får jag låna till min hemsida? (skriver självklart att jag fått fotot av dig)
 

Liknande trådar

Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 413
Senast: L(i)FE
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Shaggy
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 804
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp