vi med bella-hästar!

Eliseeh

Trådstartare
Såg att en gång i tiden har det funnits en Bella-häst tråd här på Buke! Det skulle vara kul att ni med Bella hästar skulle kunna visa bilder på dem och berätta lite om dem, vet att det finns många snyggingar där ute! :)
 
Sv: vi med bella-hästar!

Stog i samma stall som en Bella häst en gång och red henne ofta under en längre period,och hon var helt underbar! :d Hon hette Belle caresse (osäker på stavningen) tror hon var född -91 eller -92,och hon hade då fått ett föl.

Vet inte vart hon hamnade,men jag brukar tänka på henne ofta! Som sagt var hon UNDERBAR! :love:
 
Sv: vi med bella-hästar!

På Mariefreds ridskola finns en isabellhingst vid namn Arro-Bell. Mkt trevlig äldre herre som tävlas i dressyr. Ägaren har ett par gula ungston efter den hingsten som ser väldigt trevliga ut!!
 
Sv: vi med bella-hästar!

Hej!
Såg att du inte fått något svar på ditt inlägg..
Jag letar just nu efter stammen till min mammas isabell sto som vi inte vet något om, men vi har forskat lite och tror att hon är en Bellahäst. Enligt veterinär är hon ca 20 år.
Har varit i kontakt med lite olika personer som har haft bella hästar men inte riktigt blivit klokare. En häst som jag är nyfiken på är just Belle-Caresse, då jag inte riktigt har hittat någon info om henne.
Minns du hur hon såg ut? Vore jätte tacksam för all info jag kan få för att succesivt utesluta hästar och komma närmare vem hon kan vara..
 
Sv: vi med bella-hästar!

Vilken kul tråd!

Min första egna häst var ett Bella-sto; Brah-Bella, född 1988. Ska kolla om jag hittar några bilder sen som jag kan scanna.
 
Sv: vi med bella-hästar!

Min Bella-häst heter True Bell -08. u: Shi-Bella - Mia-Bella - Mirabella -
Ulla-Bella - Mona Bella - Gulla-Lill

48048_433275368863_609988863_4870846_6216089_n.jpg
 
Sv: vi med bella-hästar!

Vet att hon hade bläs,och jag tror att hon hade fyra vita strumor,ev tre. isabell färgad. Har för mig att hon hade ett svart märke på bogen/bringan,som ett tumavtryck typ,på vänster sida! Runt 160 hög,hennes föl hette bella-rose II.

Vad vill du mer veta? :D
 
Senast ändrad:
Sv: vi med bella-hästar!

Tar sista knappen!

Har missat denna tråd.
Det är jag som har gjort hemsidan om Bellahästarna, så jag ville bara säga hej.:D
 
Sv: vi med bella-hästar!

Min Bella-häst heter True Bell -08. u: Shi-Bella - Mia-Bella - Mirabella -
Ulla-Bella - Mona Bella - Gulla-Lill

48048_433275368863_609988863_4870846_6216089_n.jpg

Trevligt att True Bell har hamnat i Åkersberga, där jag bor och som är ett av familjens stora ställen.
Mona Bella 5599 kom till Åkersberga 1961 och sedan dess har det alltid funnits Bellor här.

Min kärlek till stofamiljen går tillbaka till 1980/81 då jag såg Pia Bella 8994 (Mona Bellas yngsta dotter) första gången, Pia Bella stod då på ridskolan (tror hon var inlånad som lektionshäst ett litet tag).
Flertalet av hennes barn och barnbarn har också stått i stallet som privathästar.
 
Senast ändrad:
Sv: vi med bella-hästar!

Åh, vilken trevlig läsning!:laugh:
Ja, de är ju rätt långlivade en hel del av dem.

Blev extra glad i helgen som gick när jag upptäckte att det står två Bellahästar på privatsidan i stallet. Marbello och Coribelle, halvsyskon u Dessi Bell (de är alltså barnbarn till Pia Bella, Pia Bella blev för övrigt 30 år).
 
Sv: vi med bella-hästar!

Delvis kl.

Jag har en Bellahäst! Wilhelm *1990 e.Martini - Colombo http://blup.se/sv-SE/horses/49521-wilhelm-swb

Den bästa häst jag någonsin haft och jag kommer aldrig att få någon lika bra igen! Utbildad och tävlad svår klass körning, msv dressyr (tränad högre), msv hoppning (tränad 145-nivå) och lätt fälttävlan. Otroligt allround och med ett otroligt hjärta :love:

304192_10150422362665712_582615711_10310510_1818566606_n.jpg


n582615711_2655850_7371505.jpg


n582615711_2655852_5248072.jpg
 
Sv: vi med bella-hästar!

Tack :) Jag tror faktiskt att han döptes till Belmondo men fick nytt namn när han kom till Tommy Z som tävlade körning med honom.

Vet också att en halvbror, Bellano, e. Pontus U. Bella Mona, har gått på Jällaskolan här i stan :)
 
Sv: vi med bella-hästar!

Har köpt ett A-ponny föl till dottern Ella som vi döpt till Isabella (kallas Bella), får stoppa in bilder när vi hämtat henne..
 
Sv: vi med bella-hästar!

Har du köpt ett A-ponnyföl som är en Bella-häst?
Alltså ättling i rakt nedstigande led från halvblodsstoet Gulla-Lill Räc 2120.
 
Sv: vi med bella-hästar!

Skulle tro att Hemi har missuppfattat tråden lite.;)
Det finns visserligen Bellahästar i ponnystorlek (Niège 7241 och Ari-Bella vad jag vet), men det är ju fortfarande halvblod.
 

Liknande trådar

Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 413
Senast: L(i)FE
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Shaggy
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 804
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp