VI har köpt gård!!!

Sv: VI har köpt gård!!!

För lång bana kan jag lasta hästen till ridhuset lite längre bort;)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Oj så jag jobbar mycket 170% ligger mina timmar på och tyvärr hinner jag inte uppdatera så mycket. Men i helgen blev vi nästan klara med gavlarna! Plåten ska fästas i nock och det ska på ett lager rödfärg till. Men sen räknas denna sida som KLAR!

gaveln-dc3a5-nu.jpg
 
Sv: VI har köpt gård!!!

KL

Lite till bilder. Utsidan är nästan kbar. Små saker som kitt av fönster, stuprör/rännor, byte av dörr på framsidan, trappor osv. Men nu börjar vi på med att sätta atfaltbord inne och reglar upp!

gavel-fc3a4rdig.jpg

framsidan.jpg


Blommorna blommar och med ny kamera blir det så vackra bilder!
p73000141.jpg

p73000131.jpg


Ungarna hittade 2 krusbärsbuskar med röda bär:)
p7300033.jpg

p7300035.jpg
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Forts:

Hundarna är givetvis med oss hela tiden:)

p73000211.jpg

p73000271.jpg


Paddan Paddy:)

p73000291.jpg

p73000301.jpg


Nu har jag 3½ vecka semester till och sambon 4½ vecka. Under den tiden ska torpet bli färdigt. Vattenbrunn och avlopp ska grävas, väg anläggas, diken dikas och flyttas. Träd tas ner och massa små saker:)
 
Senast ändrad:
Sv: VI har köpt gård!!!

Spännande! :) Hur ser vinterns planer ut? Och visst skulle ni bygga nytt hus där? När sker det?
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Spännande! :) Hur ser vinterns planer ut? Och visst skulle ni bygga nytt hus där? När sker det?

I vinter ligger vi lågt. Bygger klätt torpet, ordnat väg, avlopp, vatten och bygger i lådan. Träd ska tas ner och sly.

Husbygget påbörjas först när det torkat upp i vår.
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Det blir ett egenritat hus på strax över 190kvm. I ett plan.
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Får jag fråga hur er budget ser ut för husbygget? Vi har nämligen liknande planer, fast ett par år framåt.
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Kanske har missat att u har berättat detta, men vad ska ni ha torpet till? Ser ju att ni renoverar det, men ni ska vad jag förstår inte bo där? :)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Kanske har missat att u har berättat detta, men vad ska ni ha torpet till? Ser ju att ni renoverar det, men ni ska vad jag förstår inte bo där? :)

Torpet kommer vara våran sommarstuga fram tills dess huset är klart. Men vi kommer isolera det för vinter och sätta in luftvärmepump+vedspis/kamin.

När huset är klart kommer det bli gäststuga. Kombinerat med spa. Vi har sedan innan utomhus jaquzzi och den kommer placeras i anslutning:)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Vad mysigt! :)

Mamma köpte ett torp för fem år sen.
Hon (och hennes man) håller på att renovera för fullt!
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Fick en ny kamera, men tappade bort kabeln så har inte kunnat ladda:/ Men nu har jag äntligen en ny kabel så här kommer en del bilder!**

Gamla fönstret borta på baksidan och ett nytt är ditsatt!

pa060263.jpg


VI har grävt vatten brunn.

pa060179.jpg



En toalett har fått sin form:)

pa050170.jpg

pa050171.jpg


Köket har tagit form!
pa050169.jpg
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 568
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 468
Senast: Ainon
·
Anläggning Vi äger en gård med renoveringsbehov både på huset och ladugården. Gården står i nuläget obebott. Vi funderar på att renovera huset till...
Svar
8
· Visningar
1 382
Senast: Andromedae
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp