Vi har fått Märta och Märta har fått ungar!

Solvira

Trådstartare
Jag vet inte om ni minns tråden om att mina grannars katt hade börjat flytta in hos oss. Nu har hon gjort det helt och hållet, och vi har fått henne! :love:

Dessutom har hon klämt ur sig två bedårande små!

Dock är inte Märta den vi trodde hon var från början. Det visade sig att hon var dotter till den vi trodde (som grannarna hade gjort sig av med, fast det visste ju inte vi) och att hon bara är dryga året gammal. Så det här blev hennes första kull, och hon är världens bästa mamma! :love: Jätteduktig har hon varit! Lite nervös, men det får man vara när man är bebis själv och får bebisar. ;)

Lite bilder så de underbara små kissarna:
martabebisar2.jpg

martabebisar.jpg

satchmo_humlan.jpg

Sv: Vi har fått Märta och Märta har fått ungar!

Men snutt! :love: Så fina de är! :love:
Vilken tur att hon fick flytta hem till er "på riktigt"! :)

Åh nej, de stannar här! :love:

sofflan>> Det är hon nog också! :love:

Sastra> Visst är de? :love: Och det är jätteskönt! Grannarna har också fått kattungar, ochdem har de satt ut på trappen i en bur, utan skydd för regn och sol och mamman kan inte gå nånstans. :crazy: Nej, Märta har det bra här! :love:

Men :eek: ! Stackars missar! Det låter ju fruktansvärt! Något för djurskyddet?
Tur att Marta slipper ha det så! :love:

Solvira skrev:
Grannarna har också fått kattungar, ochdem har de satt ut på trappen i en bur, utan skydd för regn och sol och mamman kan inte gå nånstans. :crazy: Nej, Märta har det bra här! :love:

My GOD :eek:
då får man va så ansvarsfull att man avlivar dem (eller ser till at de får bra hem).... människor alltså :mad:

söra kisse-ungar!!! :love: den som e lite randig :love: :love: :love:

lycka till!!

Jaadu, det har jag tyckt under alla år de bott här, men mamma och pappa vill inte anmäla dem. :crazy:

Messy> Ja, eller (eftersom de tydligen inte vill ha kattungar) kastrera katterna! Det kostar inte så mycket och så slipper de ju "besväret" med kattungar. Idioter, rent ut sagt. :mad:

Och här kommer lite nya bilder på dem! :love:

selmasatchmo2.jpg

selmasatchmo.jpg

Jättesöta små blåbär :love:
Kan inte du anmäla då?

Tyvärr är det många som inte vill kosta på sina huskatter dom ca 800:- det kostar att kastrera en hona.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Katthälsa Hej! Som rubriken säger så har vår kattmamma som för ca 3 veckor sedan gött en kull på 3 små söta, under natten flyttat ut alla ungar...
Svar
13
· Visningar
2 935
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 955
Senast: Takire
·
Katthälsa Mamma katt och bebisarna mår hur bra som helst och är alla feta och glada ^_^, mamman har gått från att fräsa till att spinna och stryka...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama