Vi har blivit med valp!!!

Jillybean

Trådstartare
I lordags kvall fick vi hem lilla knyttet! :love: Jag ar lite sur pa tanten som ville bli av med honom sa fort; han ar bara 6 veckor stackarn. Jatteduktig ar han, gnaller nar han vill ut och har hitintills inte haft nagra olyckor inomhus! :banana: Forsokte med ladan igarnatt, han klarade en halvtimme sen gick det inte langre sa vi sov pa soffan igen. Jag tycker han var jatteduktig som pallade sa lange! Han har inte skallt en endaste gang, gnaller bara nar han vill ut (eller nar grymma matte stanger in honom i ladan ;) ) och nar han viftar pa svansen gar den runt runt som en propeller! :D
Han ar jattefin; svart/vit med mest vitt och ser ut som en liten bjorn. Han ar en mix springer spaniel/collie/great pyrenee :o :D

Namnforslagen tryter lite, Harley ar mest poppis just nu. Andra forslag nagon?

Sv: Vi har blivit med valp!!!

Lådan? Är det en bur eller? Min första bild som poppade upp i huvudet var en stor papplåda typ flyttlåda... ;) Jag är väl lite skadad för tillfället för vi har flyttat åt några kompisar nu i ett par veckor...
Men ialla fall, jag skulle nog låta honom gnälla lite i buren (?), det ska vara en trygg plats som han har tillgång till hela tiden. Gärna lite över täckt typ koja.
Harley tycker jag var lite roligt, och så går det fort att säga!
När jag tittade på raserena så skulle jag nog säga att ni får förvänta er lite gnäll, de springer spaniel jag har träffat på inklusive våran så är de gnälliga över lag och det samma gällande collie... ;)
Lycka till!

Ja det ar en transportbur med en farskinnsfall och en handduk draperad over. Han fick gnalla ett tag men nar han borjade hyperventilera tyckte jag att det var dags att ta ut honom; han ar ju lite liten for att vara borta fran mamma.

Ja det har du helt rätt i! Hoppas att det går bra med lillkilllen! Många l blev det... ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hur star ni ut?:wtf: Jag fick nya "grannar" (ar i Californien och bor i "husvagnen" pa 30 kvadratmeter) i dag. De har 3 eller 4...
Svar
18
· Visningar
1 783
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Min lilla skrutta tycks ha hittat sin rost i dag. :p Jag har sagt att jag har hunden som inte alls skaller. Hon gnaller och det har...
Svar
0
· Visningar
773
Senast: hastflicka
·
Gravid - 1år Jag testade positivt i fredags till min och pojkvannens stora gladje. :love: Har gjort fyra test, tva i fredags, ett i lordags och ett i...
Svar
12
· Visningar
997
Övr. Hund Det har anknytning till Snuffsans trad men jag vill inte hora nagra forelasningar om vilken taskig hundagare jag ar som inte har pli pa...
2
Svar
39
· Visningar
2 901
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18