vi forlorade kampen

Bewildered

Trådstartare
jag orkar inte leta ratt pa traden. Orkar inte lasa den just nu, sa startar en ny for er som foljde mig och min Hera.

Hon blev drastiskt samre igen och nu pa formiddagen tog vi bort henne.

Min kampe.. min lilla angel.

fy fan sa javla orattvist. Min lilla gumma.

Hoppas Charlie moter henne pa regnbagsbron och visar henne hur man jagar longhorns och hittar de basta mumsbitarna.

Alskar dig, min Hera.
Tills vi mots igen. <3

Sv: vi forlorade kampen

Är så ledsen för er skull :cry:

Det är på något sätt värst när de är unga, med hela livet framför sig..

Vila i frid Hera.

:cry:

Ni gjorde allt och lite till, kampen var oviss men ni tog er an den, för Hera och för er. Jag är övertygad om att ni gjorde rätt!

Hälsa T så varmt från oss!

*Styrkekramar*

lilla flickan lamnade ett ekande stort tomrum har. :( men nu slipper hon ma daligt iaf.

tack allihopa <3

Jag beklagar VERKLIGEN er förlust!

Nu vet jag inte om det är aktuellt med en obduktion, men...
Jag har inte skrivit i tråden tidigare trots att jag suttit i en liknande sits - fast för många år sedan.

Min valp började krampa när hon var ca 9-10 veckor. Först små anfall någon gång/dygn. Men detta ökade fort och innan hon var 13 veckor kunde hon få flera grand mal/dygn. Kramplösande, antibiotika, cortison ja ALLT sattes in utan någon egentlig effekt.
Vid 14 veckors ålder somnade hon in.

Valpen sändes till SVA för vad som kallades en "utökad obduktion" där det konstaterades att orsaken till alla kramper var att hjärnan skadats av vaccinationerna.
Jag minns att valpens uppfödare jagade vaccinets tillverkare, distributörer, återförsäljare, ansvarig veterinär mf men utan "resultat".
Vaccinations-skador kan förekomma på både hund och människa. Så vitt jag vet är dock "ep" en ovanlig - men förekommande - reaktion.

/Swat

Tack.. ska komma ihag det nar min hjarna funkar lite igen. Just nu klarar jag inte helt av att tanka logiskt. Hon kommer inte bli obducerad, utan ar nu begravd i ett stenrose, kommer plantera en rosa vildros dar.

Hade ingen aning om att sant kan vara en effekt av vaccinering.. :/

man kan verkligen inte skydda sig mot allt, oavsett hur ratt man forsoker gora.

Usch, nej. Och så ni som kämpade så. Hon har det säkert jättebra där hon är nu. Tänker på er.

Stor kram till dej! Sorgligt att förlora en liten vän som fick förbli ett oskrivet blad..

/LL

Jag är så ledsen för eran skull :cry: Så som ni kämpade så borde det hela verkligen fått en bättre utgång.

jag trodde jag skulle slockna som ett utbrant ljus i natt, men klockan ar ett pa natten och jag kan inte. Har sovit i snitt 2 timmar/natt sen hon blev dalig men sa fort jag forsoka slappna av sa kommer graten. Stackars mina pojkar undrar vad som hant med matte. Rocket har aldrig varit sa kelen som han varit idag.

plockade undan henne lilla crate, stoppade undan det roda lilla halsbandet. Stadade undan hennes "roadkill racoon". Varsta javla beslutet jag nagonsin behovt ta. Min fina lilla prinsipessa.

Mina kompisar och deras smattingar ar i startgroparna for att ga valpkurser, hade sallskap av den ena idag. Kedjerokte men lyckades iaf avhalla mig fran att stortlipa. Helt sjukt, man kan ju tycka att med hela hogen jyckar vi har sa borde inte "en hit eller dit" spela nagon roll... men det ar sa forbannat tyst o tomt att det skar i hela mig.

jag beklagar verkligen er sorg, jag följde den förra tråden utan att skriva något.

Även om ni har massor av hundar, så är det klart att det märks när en försvinner, det visar bara att du är mänsklig!

Många kramar!

Liknande trådar

Relationer Argh... karma, quit biting my ass. For maaanga herrans ar sen *host* gjorde jag en vanishing act. For dom ar jag BAST pa, sa javla...
Svar
19
· Visningar
2 951
Senast: Niceperson
·
Ridning HejHej, bara jag igen. *vinkvink* Lite mer liv har an dressyrforumet, och mkt tekniskt tal har, sa tyckte traden passade bast har inne...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 326
Senast: flashlight
·
Övr. Hund Flyttade utomlands for nagra manader sedan o beslutade redan innan flytten att lata min hund stanna i Sverige av flera anledningar.. o...
Svar
2
· Visningar
1 044
Senast: Bewildered
·
D
Ekonomi & Juridik Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Svar
4
· Visningar
1 659
Senast: Spunkgrodan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka