"Vi behöver fler hästägare"

Sv: "Vi behöver fler hästägare"

Nej det hoppas jag verkligen men det enda det skrivs om är ju tvister, det skriv ju sällan om nöjda ryttare och ägare. I ridsport nr 2 2010 var det en artikel om hur sällsynt det är med skrivna avtal och hur viktigt det faktiskt är. Finns det någon avtalsmall angående utlåning av häst inom ridsport? Kanske det kunde tas fram olika mallar, det finns ju färdiga köpeavtal tex?

Kanske för att de som är missnöjda helt enkelt gör mer väsen i media?

Christina LArsson har vad jag vet varit nöjd.
Peder F har en stor ägare (förlåt jag har glömt namnet, A..:o) där det finns ett väl fungerade sammarbete.

Peter E rider ju Flyinges hästar så jag utgår från att de är nöjda.

Zettermans äger väl de flesta av sina egna? Med tanke på handeln.

osv,osv.

Så det det finns fullt med fungerande sammarbeten.

Ang mallar av avtal, så tror jag det är svårt att göra. Olika kontrakt för olika ryttare/ägare och hästar. Däremot är det viktigt att det skrivs utförliga avtal helt klart, men utformningen får nog parterna göra som det passar just dem.

Samt att man som ägare LÄSER innan man skriver på:P

Senast ändrad:

KL

Två saker som slog mig direkt..:idea:

Har på sistone sett bilder på 2 personer med höga poster där det varit fotoramar på deras kontor med "favorittravaren". Rune "Trelleborg" Andersson och Boris "Ullared" Lennerhov.Kan man "lura" dem att satsa på en eller flera kapabla hopphästar mån tro? De verkar ju ha hästintresse lite utöver "att tjäna pengar på travhästar"...

Tanke 2 är andelar..i travet erbjuds ju konstant andelar i travare tränade av "kändiskuskar". De visar en beskrivning på hästen med stam, resultat osv samt vilken kusk som tränar/kör den. En hyfsat modest summa i andelsköp och sedan en lika modest summa i månadskostnad. Jag personligen tycker det hade varit kul att bidra till att svenska hoppryttare kunde konkurrera. Och på det sättet hade ju fler haft råd..

Det är ju ett relativt vanligt system inom travet att man kan äga en andel i en travhäst. Vad jag förstår så är ägarna till Saint Amor lite på samma sätt - 8 st delägare. En bra idé tycker jag. Men det innebär också att ägarna måste vara "passiva" och lita på ryttaren, för hur blir det om alla delägarna ska ha åsikter?:(

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 477
Senast: Ava22
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten i Sverige satsar på ny teknik. "Sporten behöver fler innovationer för att hänga med", säger Hanna Sassner, forskningsansvarig...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupen står för dörren på nytt och trots att Sverige bara har en ordinarie plats i hoppningen är snudd på hela EM-laget med. ”De är...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur