RubinNovak
Trådstartare
Köpte en sådan sele efter att ha hört många varma rekommendationer och inte hittat något större fel på den. Men när jag väl hade selen i min hand tyckte jag att den kändes väldigt obekväm. Den består ju av ett ganska hårt/stelt material, en stor mängd spännen och inte alls mycket som är fodrat. Tycker inte den sitter särskilt mjukt på hunden och om man nu får lov att vara lite utseendesfixerad så är den ju gräsligt ful Hunden var inte nöjd med den över huvud taget hur löst den än satt.
Googlade lite och hittade en bild på en VGW-sele som såg mycket mjukare och goare ut, men bilden var från nov 2010 så den finns väl inte kvar. Jag är inte den typen som vill ha överdrivet fluff på hundens saker, men någon slags bekvämlighet tycker jag borde finnas? Finns det andra varianter med samma funktion någonstans? Eller ser alla likadana ut? Är det någon som upplevt samma som jag?
Googlade lite och hittade en bild på en VGW-sele som såg mycket mjukare och goare ut, men bilden var från nov 2010 så den finns väl inte kvar. Jag är inte den typen som vill ha överdrivet fluff på hundens saker, men någon slags bekvämlighet tycker jag borde finnas? Finns det andra varianter med samma funktion någonstans? Eller ser alla likadana ut? Är det någon som upplevt samma som jag?