Smaksak när det gäller selar mm?

Sv: Smaksak när det gäller selar mm?

Hej!

Gud, så taskigt!
Jag som jobbat på så bra och funderat på att köpa sele :cry: !
Dom är borta!
Hinner inte nu men jag ska mejla oxhorse o fråga!
Man kanske kan muta ponny prakt att köpa in? :D

Mvh Lisa

kanske det, men jag har (förhoppningsvis, fick iaf. ett mail om det) gåvekort därifrån eftersom jag fått vändta på de produkter jag beställt. Mne vi får se....

Hej!

Har mailat och fick svar!
Det är lungt för dom gjorde om i butiken!
Så nu är dom där igen! :D :D
Sele!

Mvh Lisa

Phew... Höll på att få en hjärtattack. Nu har jag beslutsångest: Lädersele från Equilex eller en nylonsele? :crazy:

_L_ skrev:
Nu har jag hittat detta roliga träns som inte skulle sitta helt fel :love:
Kombi1.jpg

jag tycker det ser ut som ett distansträns (men det kan man väl antagligen använda till körning ändå ;) )

Nja ca 20.- som är pris skillnaden på kombitränsen ( = kursen mellan norska och svenska just nu).
Men måste säga det att det är super kvaliet på dem :) + snygga är dom ju också.
Ang. sele :love: Min stora favorit :d (färg glad sele).

Hej!
jag tycker det ser ut som ett distansträns (men det kan man väl antagligen använda till körning ändå )

Ja jag kör med vanligt träns!
Det är liksom ingen skillnad, förutom att på vissa körhuvudlag finns det skygglappar. Men min shettis är lite för "ung" för det än tycker jag!

Mvh Lisa

Hej Fjunet!

Jag har också en minishettis som jag håller på att köra in. Har inte skaffat sulky än. Kollade in den där Jeraldsulkyn som du kör med. Ser nätt och fin ut. Har hittat en liknande sulky som kan kan tänka mig att köpa framigenom.

En fråga till dig bara, använder du svängel (som så många här berättar att de gör) och draglinor till den eller fäster du bara skaklarna direkt i selen?

Jag har kört shettis i snart 20 år, av och till - men först nu fattat (tack vare bukefalos) att selen borde se ut på ett visst sätt och att svängel osv ska användas även på Rockard. :o

Vad har du för sele till din mini, undrar jag också? Har du möjligen någon bild på hästen förspänd? *så nyfiken*

Eftersom jag tillverkar min läderutrustning själv så är jag nu mer än nyfiken på hur en bröstsele EGENTLIGEN ska se ut, så om någon vill tipsa mig så är jag mer än tacksam....

_L_ skrev:
Hej!

Ja jag kör med vanligt träns!
Det är liksom ingen skillnad, förutom att på vissa körhuvudlag finns det skygglappar. Men min shettis är lite för "ung" för det än tycker jag!

Mvh Lisa

tycke rinte att det är någon mening att använda skygglappar om man inte måste. enda anledninegn till att jag kör med mina körhuvudlag är att man kan fästa käken på dem.

till mina shettisar hade jag vanliga ridhuvudlag

ett distanshuvudlag pga att man kan ta bort bettet och ha den som en grimma...

Hej Geisli!

Jag har en svängel till sulkyn :) Har köpa en Equilex standardsele till minishettis. Har tyvärr ingen bild förspänd.

Hej!

Tänker du köpa en Equilex sele?
Oxhorses sele basic är ju nån hundning billigare + lite roligare färg?
Men det lutar mer mot Equilex, samma här! :D

Mvh Lisa

Jag kan inte bestämma mig! :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka