Vettiga säkerhetsvästar

LadyCovergirl

Trådstartare
Jag är tydligen påtänkt som kamikazepilot åt en 5-åring i fälttävlan och då behöver jag en väst :angel:
Alla västtrådar på Hopp-forumet är så röriga att jag får hjärnblödning så jag kör här istället.
Västen måste vara bekväm och så följsam som det går då jag har ont nog ändå med mina krämpor. (Puh, man kan tro att jag är minst 100 år!)

Gärna tips om märken, modeller och försäljningsagenter. Jag ska till Gbg horse show nästa helg så finns det lämpligt försäljningsställe där blir jag glad.

Sv: Vettiga säkerhetsvästar

Jag är tydligen påtänkt som kamikazepilot åt en 5-åring i fälttävlan och då behöver jag en väst :angel:
Alla västtrådar på Hopp-forumet är så röriga att jag får hjärnblödning så jag kör här istället.
Västen måste vara bekväm och så följsam som det går då jag har ont nog ändå med mina krämpor. (Puh, man kan tro att jag är minst 100 år!)

Gärna tips om märken, modeller och försäljningsagenter. Jag ska till Gbg horse show nästa helg så finns det lämpligt försäljningsställe där blir jag glad.

:rofl::rofl::rofl:...ursäkta men du förstår nog varför jag fnissar lite med tanke på uttalanden i andra trådar...;)

Jag har provat de nyare västarna som finns på marknaden och tycker inte de är bekväma alls. Den enda bekväma väst jag provat nyligen var Tipperary och den är inte godkänd för FT....så jag kör vidare med min gamla Zippa väst. Den är iaf inte obekväm!:D

Jag vet, jag skrattade också men vad gör man. Min ponnybebis ska gå ft om två år så det är väl lika bra att vänja sig. Den här hästen som jag ev. ska rida nu kan göra både det ena och det andra så där kan jag tänka mig väst.
Men jodå, det kommer göra mig ont men det får jag väl ta. Dock har jag hela tiden skrivit att jag vid fälttävlan kommer bära väst, i vanlig hoppning och övrig ridning gör jag det inte. Idag fick jag ont av min jacka :eek:

Zippa alltså, säljs de fortfarande och isf var tro?

Jag vet, jag skrattade också men vad gör man. Min ponnybebis ska gå ft om två år så det är väl lika bra att vänja sig. Den här hästen som jag ev. ska rida nu kan göra både det ena och det andra så där kan jag tänka mig väst.
Men jodå, det kommer göra mig ont men det får jag väl ta. Dock har jag hela tiden skrivit att jag vid fälttävlan kommer bära väst, i vanlig hoppning och övrig ridning gör jag det inte. Idag fick jag ont av min jacka :eek:

Zippa alltså, säljs de fortfarande och isf var tro?

Ja det är www.kefly.se som har generalagenturen men du kan nog hitta dem i de flesta ridsportbutiker.

Sicket skit att man inte är östgöte längre :mad: Jennifer ska ju tävla ft i Mantorp nästa helg men det hjälper ju inte mig.
Nåja, får hålla utkik i Gbg helt enkelt :)

Om du går in på hemsidan och klickar på butiker så ska du se att det finns ÅF i Blekinge med!:idea:

Om du går in på hemsidan och klickar på butiker så ska du se att det finns ÅF i Blekinge med!:idea:

Jag har inte lättare att ta mig till Blekinge tyvärr ;)
Men det finns några ÅF även här i Kalmar, både Annas och Vapencentralen har tydligen Kefly. Det var mer än jag visste, men jag ska titta i Gbg först. Mässpriser är inte att förakta och jag har ändå planerat att resa med dubbla väskor för att ta hem allting lätt :angel:

Racesafe 2000 har jag, tycker att den är väldigt skön. Lätt att få på och av och formar sig efter kroppen särskilr över nyckelbenen där jag haft mycket problem!

Okej, vilka företag (till exempel) har den?

Det är samma som Zippa, med andra ord det flesta ridsport butiker. Men Racesafe passar inte min kropp överhuvudtaget, åker upp så det känns som om den ska lägga sig runt halsen!:eek: så bekväm...näääe!

Men det handlar nog om hur man är skapt, tror jag...olika västar passar till olika kroppar.

Jo, visst är det så. Min förhoppning är att någon väst inte ska trycka alltför mycket på mina "ömma punkter" men det kan bli tufft :crazy:
Nåja, i övrigt är jag ganska smal om midjan men med tämligen "kvinnliga" höfter :p
Får prova runt i Gbg helt enkelt. Det lär finnas en hel del västar att välja på med tanke på de nya bestämmelserna för hoppjuniorer.

Jo, visst är det så. Min förhoppning är att någon väst inte ska trycka alltför mycket på mina "ömma punkter" men det kan bli tufft :crazy:
Nåja, i övrigt är jag ganska smal om midjan men med tämligen "kvinnliga" höfter :p
Får prova runt i Gbg helt enkelt. Det lär finnas en hel del västar att välja på med tanke på de nya bestämmelserna för hoppjuniorer.

Ett litet tips bara....:angel:

Om västen når till höften då är den RIKTIGT för stor! :devil:

Nja, beror väl på vad man menar som höft. Höftbenen sitter längre ner men "höftfettet" börjar ju högre upp ;)

Jag är oxå kurvig med smal midja. Jag har en måttbeställd zippa som jag är jättenöjd med!! Det var några år se'n jag köpte den men den borde väl fortfarande gå att måttbeställa antar jag. Den känns ju rätt hård till att börja med men blir mjuk oå formar sig efter kroppen så fort den kommer på!(man mäter även längden på ryggen när man beställer om du är rädd för att den ska ligga mot höften)

Det är samma som Zippa, med andra ord det flesta ridsport butiker. Men Racesafe passar inte min kropp överhuvudtaget, åker upp så det känns som om den ska lägga sig runt halsen!:eek: så bekväm...näääe!

Men det handlar nog om hur man är skapt, tror jag...olika västar passar till olika kroppar.

Båda döttrarna har ratat Zippa för sina "älskade" Racesafe.
Fast nu har de ju ganska unga kroppar :angel:
:idea:

Jo, jag såg på hemsidan att det gick att få mer eller mindre precis som man ville :) Det är iaf lovande.

Jag ska prova båda sorterna, och möjligen andra sorter också, nu i helgen på EuroHorse.

Delvis kl

Någon som har sett/testat/klämt på Keflys nya? "Outline" tror jag den heter, hittar den inte på hemsidan. :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka