Veterinärfoder

igbest

Trådstartare
Någon som vet om det är dåligt för en frisk hund att äta ett veterinärfoder. Frågar eftersom jag har kvar rc hyperallergenic efter hunden vi tog bort för 3 månader sedan.

Säger samma sak :). Jag har blandat ut just hypoallergenic med min andra hunds vanliga mat. Egentligen är väl veterinärfodren inte det optimala till en frisk hund med tanke på att de ofta innehåller massa spannmål med mera men de kan gott äta upp resterna tycker jag :up:.

Det värsta är att hon hellre äter det fodret än hennes vanliga foder just nu :( jag trodde inte att veterinärfoder var så gott...

De jobbar väldigt mycket med smakligheten på veterinärfoder. Just hypo används ju ibland till hundar med magproblem och då vill man ju verkänna att de ska tycka om det.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att många är nöjda med Brit Cares foder, men hur är deras veterinärfoder? Håller det samma standard som t.ex. Hills och RC så...
Svar
4
· Visningar
549
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
800
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 431
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka