Veterinärer!!

peace

Trådstartare
Åker ni till samma veterinär alltid? el. bytar ni?
Eller använder ni olika beroende på vad det är ni söker för?

Känner ni oxå ibland att "din" veterinär kör fast?

Sv: Veterinärer!!

Jag åker till olika med olika problem, enkla grejer blir närmsta kliniken exklusive tänder som hästtandis fixar. Lite knepigare eller sånt jag tror "bara" är en rörelsestörning till en annan. Med halsar åker jag ännu längre och kör någon fast åker jag gärna till MK eller någonstans där de får springa på löpband också! :idea:

Vi har distriktsveterinären för lite enklare saker typ blodprov, vaccinationer mm.
Gäller det hältutredningar eller andra undersökningar av lite mer "allvarlig" karaktär åker vi till annan veterinär med löpband mm.
Detta fungerar perfekt för oss iaf. :)

Akuta- Dist. vet.
Icke akuta- Privat vet.
Allvarliga (hältor osv)- Kliniken

Det är så skönt med en Privat som har hand om vacc., dräktighets undersökningar, friskhets kontroller osv. Hon känner ju hästarna och vet om hur de är i vanliga fall.

Jag har samma som jag haft ett tag. Den vet. kommer ut till stallet en dag i veckan. Tycker det är bra att ha samma som vaccinerar och sköter smågrejer.

Är det akut eller nåt allvarligt blir det kliniken/ambulatoriska.

jag har samma vetrinär till 90% av fallen, dock inte till sånna som behöver mer avangserad teknik.

knapplån

Det är INTE tillåtet att diskutera om huvurvida namngivna veterinärer eller kliniker är bra eller dåliga.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Kanske en märklig fråga. Men anta att man, pga att man saknar förtroende för en veterinär av olika orsaker, bestämmer sig för att byta...
2
Svar
27
· Visningar
2 643
Senast: Sirap
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Vid en hälsoundersökning flytta veckan upptäcktes det att min 12- åriga hanhund har ett blåsljud på hjärtat. Veterinären rekommenderade...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 065
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden