Veterinärbesök idag

W

Whirl

Hej!
Jag var till veterinären idag med min katt Iza. Hon hade fått öronskabb, och dom var tvungna att söva henne eftersom hon inte var så medgörlig.

Saken är den att hon blev sövd halv tolv och vaknade inte förrän fem i eftermiddag, och hon är fortfarande väldigt borta och vinglig.
Enligt veterinären skulle hon sova 1-2 timmar..
:cry:
Hon haltar dessutom lite på benet som han stack henne i.
:cry:
Så varför blir hon aldrig nykter? Kan han ha stuckit fel på något vis så något gick sönder i benmuskeln?:confused:

Tacksam för svar! :bow:
//Vääääldigt orolig matte

Sv: Veterinärbesök idag

Borta och vingliga kan de vara ett tag efter att de har varknat. Det är inget farligt. Ge henne ingen mat innan hon vaknat till helt dock.

Att hon haltar på benet de stack i beror nog på att det känns obehagligt, men det kommer gissningsvis att försvinna ganska snabbt.

Min ena kissekatt var totalt okontaktbar ett helt dygn efter "uppvakningen". Gjorde inget annat än att ligga helt stilla med öppna ögon. Tog två dagar innan den var sig självt.

En annan kisse var påverkad en vecka efteråt.

Båda blev normala till slut iaf.

Vissa katter verkar vara mer känsliga..

De va som åksjuketabletter jag fick till iza eftersom hon hatar att åka bil. Veterinären rekomenderade 1-2 tabletter..
Iza behöver bara en ½ tablett och är ändå helt borta flera timmar..

Tack för hjälpen iaf..:bow:

Liknande trådar

Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 314
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar