Veterinärbesiktning?

K

kattungen

Jag ska köpa en ny häst från en ridskola. Jag har ridit hästen regelbundet i flera veckor. Hästen ifråga har upphakning i ena bak, detta skapar inga problem så länge det sköts om ordentligt. Fick idag veta att hästen inte har någon reservation för detta hos försäkringsbolaget för nuvarande.

Enklast hade alltså varit att ta över den utan att göra en ny besiktning. Jag har alltid varit noggrann med att besiktiga vid köp sedan tidigare men nu börjar jag undra vilket jag tjänar mest på.

Köpa hästen utan besiktning och få en försäkring utan reservation men med risken att något att någon annan skada finns eller besiktiga hästen och få en reservation i den nya förskringen.

Hur hade ni tänkt??

Sv: Veterinärbesiktning?

Du får ingen reservation om du behåller den befintliga försäkringen.
Jag hade besiktat.

Tar du över en befintlig försäkring får du ingen reservation oavsett vad de hittar på besiktningen.

Jag skulle alltså tagit över försäkringen och besiktigat hästen.

Tack för snabbt svar.

Trodde att en ny besiktning automatiskt gav en reservation. Bra att veta, Då blir allt mycket lättare.

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 708
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 879
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 692
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka