Veterinärbesiktning på meeting

castle_bar

Trådstartare
När man tävlar ett regionalt meeting, räcker det med att visa ponnyn för veterinären första tävlingsdagen då?
Eller ska man visa en gång/dag?

Kanske dum fråga men jag har aldrig tävlat ett regionalt meeting innan... :crazy:

Sv: Veterinärbesiktning på meeting

Jag visade bara min häst första dagen har jag för mig. Var ngr år sedan.

men jag var faktiskt på en tvådagars förrförra helgen o då blev man tvungen att vet besikta båda dagarna... helt cpigt. Men den veterinären är konstig...

Oftast är det ju bara första dagen, men veterinären KAN begära att få se hästen båda dagarna...

Lollan skrev:
men jag var faktiskt på en tvådagars förrförra helgen o då blev man tvungen att vet besikta båda dagarna... helt cpigt. Men den veterinären är konstig...

Så var det för mig med :crazy:

det är väl egentligen inte så konstigt. Hästen kan ju faktiskt skada sig under första dagen, det är ju därför man iaf på islandshästtävlingar har veterinärbesiktning alla dagar man ska tävla

*knapplån*

Hmm... okej, då får jag vara beredd på att visa båda dagarna då!

Det kan vara lite olika.. Har varit med om att det är bägge dagarna och bara första.. Lättast är att fråg i sek, om det inte står ngt i propp lr ryttarmeddelande.

Men är det klasser över msv/130 då vet måste vara på plats hela dagen brukar det räcka med en dag för då säger vet. oftast att dom ser dom ändå på framridningen.. men är olika varje gång.

eftersom att det offtast är jättemånga starter på nationella tävlingar så skulle man ju inte hinna meed att besiktiga varje dag...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 466
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 175
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈