Veterinärassistent?

C

Calle

Någon som vet vad det är för utbildning till det? Svårt att komma in?

Hmm.. kanske du menar djursjukvårdare? :confused:
I så fall finns det en högskoleutbildning i skara men intagningspoängen är jättehög! :eek:
Tror oxå att det krävs 6 månaders praktik på djursjukhus eller dyl.
Om du är intresserad finns det mer info om detta på AFs hemsida Sök på djursjukvårdare. Där finns oxå en länk till SLU i Skara.
Finns ju oxå gymnasieutbildning (som nog är lättare att komma in på). Då kan du kolla på Naturbruk

Lycka till!

Nä, den är nån annan utbildning jag letar efter. Har hört talas om en tjej som läser till veterinärassistent i Uppsala. Den var på ett år. Jag lyckas inte hitta nån sån utbildning, så jag kanske har missuppfattat........men jag är helt säker på att hon läste till något med veterinär, och det var INTE veterinärutbildningen. :confused:
Men tack för tipsen alla fall!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 277
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 558
Senast: warg
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 344
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 219
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur