Roxer
Trådstartare
Den 27:e juni gick ju senaste självriskperioden ut för Hatjo och jag tänkte att det är väl tur att han är frisk. Men... Sin vana trogen lyckades han dra av en klo i fredags. Nu går stollen runt på tre ben här hemma med tratt och tassbandage. Han var inne en sväng på fredagen och drog klokapseln (3600 kr - akuttid - jippie), och sen var han inne en sväng idag igen eftersom token inte stöder på benet och verkade väldigt hängig. Veterinären tittade lite och konstaterade att han nog behöver antibiotika i alla fall - skrev ut recept och ville ha 900 kr till. Suck. Ibland är det bra med försäkringar. Återbesök på fredag för att kolla så att allt läker som det ska.
Hatjo fick en ny tratt också eftersom han har så lång tunga att han kom åt att slicka på tassen med den gamla tratten. Så nu är tratten lika lång som han är. Hehe...
I alla fall. Hur lång tid har det tagit för er som haft klokapselbrott på hundarna att få tillbaka hela klon? Hur lång tid har det tagit innan hundarna kunnat vara aktiva igen? Jag ser framför mig en evighet av koppelpromenader (igen...). Valpträffen nästa helg får han mest följa med som åskådare som det verkar just nu. Typiskt!
Hatjo med alla klor kvar (i sin nya bilbur):
Hatjo med för liten tratt:
Hatjo med nya tratten:
Vi håller tummarna att han är fit for fight till september då vi ska på fältträning!
Hatjo fick en ny tratt också eftersom han har så lång tunga att han kom åt att slicka på tassen med den gamla tratten. Så nu är tratten lika lång som han är. Hehe...
I alla fall. Hur lång tid har det tagit för er som haft klokapselbrott på hundarna att få tillbaka hela klon? Hur lång tid har det tagit innan hundarna kunnat vara aktiva igen? Jag ser framför mig en evighet av koppelpromenader (igen...). Valpträffen nästa helg får han mest följa med som åskådare som det verkar just nu. Typiskt!
Hatjo med alla klor kvar (i sin nya bilbur):
Hatjo med för liten tratt:
Hatjo med nya tratten:
Vi håller tummarna att han är fit for fight till september då vi ska på fältträning!