Veterinär får erinran för sprucken magsäck

Sv: Veterinär får erinran för sprucken magsäck

Fy fan vad tråkigt det är när man inte kan lita på en veterinär... Jag har ingen aning om vad som krävs för att upptäcka en sån sak, men det känns som att det borde kunnat upptäckas tidigare. Dock tycker jag det verkar som att ägarna har hållt jämn och god kontakt med veterinären och gjort sitt iallafall. Jag klandrar ingen för att dom litar på sin veterinär.

Det känns som att många felbehandlingar sker i samband med kolik.. Men kolik verkar samtidigt vara en lurig sjukdom som sällan upphör förvåna mig..

Sv: Veterinär får erinran för sprucken magsäck

Att ställa en korrekt diagnos o prognos på ett kolikfall är ofta mer eller mindre omöjligt.
Svaret i svåra fall får man ofta först på operations- eller obduktionsbordet.
I just detta fallet finns här inte tillräckliga uppgifter för att uttala sig överhuvudtaget.
PL

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Besiktningen av hästen var bristfälligt gjord. Nu får den aktuelle veterinären en erinran av Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård.
Svar
0
· Visningar
409
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Veterinären som undersökte den blockhalta hästen borde ha utrett om det handlade om en fraktur. Nu får hen en erinran av Ansvarsnämnden...
Svar
0
· Visningar
281
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En ponny lånades ut till fodervärd och kom sedan tillbaka till ägaren i dåligt skick. Den veterinär som genomförde en...
Svar
0
· Visningar
811
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Veterinär kallades ut till en häst som var blockhalt och ovillig att stödja på sitt skadade ben. Trots det undersökte inte veterinären...
Svar
0
· Visningar
519
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama