Sv: Veterinär dömd för djurplågeri
@ Dreamer: Med gråten som en klump i halsen och ont i hjärtat, kan jag tala om att jag vet precis hur du känner dig.
Jag har själv upplevt hysteriska våldshandlingar mot djur som hon har utfört och valt att inte träda fram. Jag har även videoupptagning där kraftiga våldshandlingar begås mot djuren, men jag har fortfarande valt att inte träda fram.
Tro mig när jag säger att samvetet gnager i mig, som om vore jag en skinkbit som trillat ner på en myrstack, men vi är nog många som har upplevt hennes våldsamma framfart på djuren, men som inget vågat säga. Jag har tillhört kategorin som har spolat stallgolvet rent från blod efter en misshandel. ¨
Min uppfattning är att denna människa går inte att tillrättavisa rättsligt, utan det är psykiatrisk vård som gäller för ett sådant sadistiskt uppförande. På något sätt önskar jag att vi hade känt varandra, så man hade någon att kräka ur sig det man fått uppleva. Själv känner jag mig som en förbannad hycklare, då jag är medlem i flera djurrättsorganisationer men ändå väljer att vända ryggen till på min egen hemmaplan. Skulle jag bli kallad för ett svin, så har jag gjort mig förtjänt av det namnet.
Jag hoppas innerligt att den här veterinären blir av med sin licens, blir belagd med djurförbud och förhoppningsvis måste genomgå en psykiatrisk utredning.
Dessutom är hon dömd för en tid sedan då hon kastade ett grimskaft genom fönsterrutan på en passerande bil. Mannens flickvän är en god vän till mig, och hon beskrev hela händelsen ordagrant och konstaterade hur labil denna människa är. Psykopat är nog det ord jag skulle använda för att beskriva henne.
Till dig, Dreamer, och till er andra som ställt upp mot denna veterinär, vill jag säga att jag hämtar inspiration från ert mod och hoppas att jag en dag kan bli lika stark. Stå på er.