Vetegroddar

T

Throlla

Har kommit fram till att jag borde ge det till mitt dräktiga sto. Någon som vet vart man kan få tag på det? Granngården?
 
Har aldrig hört talas om det, men det kanske kan vara ett alternativ.
Kan man blanda i det i betforn eller??
 
Därför att det innehåller mycket fosfor och även mycket protein.
 
Då skall du inte ge vetegroddsolja eftersom inget protein o knappst något fosfor följer med oljan. Som protein o fosfortollskott verkar vetegroddar onödigt dyrt o har dålig lagringstålighet pga härskning.
PL
 
Jag vet flera som gett vetegroddsolja, en gav det till sitt dräktiga sto. Det ska väl vara bra till lite av varje. :)
 
Ser att det har ungefär liknande innehåll, så det kanske vore något istället. Ska räkna lite på det...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
928
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
862
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 664
Senast: Roheryn
·
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
516
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp