Gullan86
Trådstartare
idag när jag skulle besiktiga "min" (snart) islandshäst på 4år så tog vi ut han ur stallet. plötsligt haltade han som aldri förr(aldri varit sjuk eller halt) vänster fram ville han knappt stödja på. fy vilken otur asså, jag förstå inte vad som hänt. på dagarna gå han i en mkt lerig hage och springer och leker med en shettis. och på kvällen står han i spilta med spån. men nu va det ju så att taket blåst av stallet typ så han fick va ute med de andra hela natten (utan el i stängslet) det var ström avbrott. sen sa ägaren att när hon tog in honom på morgonen innan jag kom för att han skulle torka så haltade han inte(enligt henne) fattar inte vad det kan va. veterinären sa att det kunde va början till hovböld eller att han vrickat eller trampat på nåt. han har ej skor och har aldri haft. han skulle kanske behöva verkas...
VAD TROR NI ATT DET KAN VARA FÖR FEL *orolig*
vad tycker ni man ska göra åt det? tror ni att det innebär nåt för hästköpet? skulle ni tyckt att ägaren ska betala sjukvård då?(gammla ägaren)?någon som varit med om samma sak? vad hände/gjorde ni då?.
tacksam för svar
VAD TROR NI ATT DET KAN VARA FÖR FEL *orolig*
vad tycker ni man ska göra åt det? tror ni att det innebär nåt för hästköpet? skulle ni tyckt att ägaren ska betala sjukvård då?(gammla ägaren)?någon som varit med om samma sak? vad hände/gjorde ni då?.
tacksam för svar