vet någon här om man kan.. (akuthjälp behövs)

C

coscos

ta bor ett mail man har skickat?

skulle vara superduperbra om någon kunde hjälpa mig..
om det går..

fort fort.. det skickades för ett tag sen men går det..??

HJÄLP HJÄLP
 
Nej, är det skickat så är det kört. Det enda du kan göra är att maila och be om ursäkt. Men tänk efter först, det är dumt att ångra ett andra mail.
 
fan i pannkakan dåå...


nej det står inget olämpligt eller något
men jag vill bara inte att han skall ha fått det.. jag vill ha bort det.. damit.

inget jag kan ångra i allafall.. men men.
 
Om du har vanliga Outlook (alltså inte Outlook Express) går det att ta tillbaka ett mail så länge det inte är öppnat/läst!
 
hmmm vet inte..

hotmail har jag??
e inte så haj på datorer..
 
Men det lustiga är att när jag kikar på den vanliga Outlooken hemma finns inte den funktionen...
:confused:

Jag har alltså skickat mail på jobbet för att precis efteråt ångra det. Har då gått till mappen för skickade meddelanden och markerat det jag meddelande som jag vill återta för att antingen helt ta bort det eller ersätta det med ett nytt.
Dessa mail var med 100% säkerhet skickade och låg inte kvar i utkorgen.
 
Jag har alltså skickat mail på jobbet för att precis efteråt ångra det. Har då gått till mappen för skickade meddelanden och markerat det jag meddelande som jag vill återta för att antingen helt ta bort det eller ersätta det med ett nytt.
Dessa mail var med 100% säkerhet skickade och låg inte kvar i utkorgen.

De var alltså skickade, och kom fram ändå. Du tog bara bort kopian på det brev du skickat, antar jag?
 
Menar du att jag bara skulle ha tagit bort det från skickatmappen? -Nej nej

Det är som jag skriver, tror att det är under verktyg, där finns det något som heter "återta skickat meddelande" eller något liknande. Meddelandet har alltså skickats men mottagaren har bara inte hunnit läsa det.

Som sagt, det fungerar bara om mottagaren inte hunnit öppna mailet.
 
Det är som jag skriver, tror att det är under verktyg, där finns det något som heter "återta skickat meddelande" eller något liknande. Meddelandet har alltså skickats men mottagaren har bara inte hunnit läsa det.
Det låter mycket märkligt. Vad det mail internt inom företaget? I så fall kanske det var någon lokal lösning med hur mailservern fungerade?
 
Ja det var internt. Men det lustiga är att jag har gjort precis likadant på mitt förra arbete. Dessa arbetsplatser har inga som helst likheter och långt ifrån samma bransch. Kan knappast vara en lokal lösning.

Jag ska försöka komma ihåg att kolla exakt hur det är när jag kommer till jobbet på måndag!

// Hepp :)
 
Det är ingen lokal lösning, den finns på alla outlook och fungerar bara inom intranätet. Den tar bort alla mail som inte är lästa än.
 
Det är ingen lokal lösning, den finns på alla outlook och fungerar bara inom intranätet. Den tar bort alla mail som inte är lästa än.

Vilket förklarar saken, det är alltså inte "mail" i dess vanligaste betydelse. Det går inte via en smtp-serer.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 337
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Är det någon här som haft personligt ombud/känner någon med personligt ombud/arbetat som personligt ombud eller liknande? Hur behöver...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
1 057
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 687
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp