vet någon här om man kan.. (akuthjälp behövs)

C

coscos

ta bor ett mail man har skickat?

skulle vara superduperbra om någon kunde hjälpa mig..
om det går..

fort fort.. det skickades för ett tag sen men går det..??

HJÄLP HJÄLP

Nej, är det skickat så är det kört. Det enda du kan göra är att maila och be om ursäkt. Men tänk efter först, det är dumt att ångra ett andra mail.

fan i pannkakan dåå...

nej det står inget olämpligt eller något
men jag vill bara inte att han skall ha fått det.. jag vill ha bort det.. damit.

inget jag kan ångra i allafall.. men men.

Om du har vanliga Outlook (alltså inte Outlook Express) går det att ta tillbaka ett mail så länge det inte är öppnat/läst!

hmmm vet inte..

hotmail har jag??
e inte så haj på datorer..

Men det lustiga är att när jag kikar på den vanliga Outlooken hemma finns inte den funktionen...
:confused:

Jag har alltså skickat mail på jobbet för att precis efteråt ångra det. Har då gått till mappen för skickade meddelanden och markerat det jag meddelande som jag vill återta för att antingen helt ta bort det eller ersätta det med ett nytt.
Dessa mail var med 100% säkerhet skickade och låg inte kvar i utkorgen.

Jag har alltså skickat mail på jobbet för att precis efteråt ångra det. Har då gått till mappen för skickade meddelanden och markerat det jag meddelande som jag vill återta för att antingen helt ta bort det eller ersätta det med ett nytt.
Dessa mail var med 100% säkerhet skickade och låg inte kvar i utkorgen.

De var alltså skickade, och kom fram ändå. Du tog bara bort kopian på det brev du skickat, antar jag?

Menar du att jag bara skulle ha tagit bort det från skickatmappen? -Nej nej

Det är som jag skriver, tror att det är under verktyg, där finns det något som heter "återta skickat meddelande" eller något liknande. Meddelandet har alltså skickats men mottagaren har bara inte hunnit läsa det.

Som sagt, det fungerar bara om mottagaren inte hunnit öppna mailet.

Det är som jag skriver, tror att det är under verktyg, där finns det något som heter "återta skickat meddelande" eller något liknande. Meddelandet har alltså skickats men mottagaren har bara inte hunnit läsa det.
Det låter mycket märkligt. Vad det mail internt inom företaget? I så fall kanske det var någon lokal lösning med hur mailservern fungerade?

Ja det var internt. Men det lustiga är att jag har gjort precis likadant på mitt förra arbete. Dessa arbetsplatser har inga som helst likheter och långt ifrån samma bransch. Kan knappast vara en lokal lösning.

Jag ska försöka komma ihåg att kolla exakt hur det är när jag kommer till jobbet på måndag!

// Hepp :)

Det är ingen lokal lösning, den finns på alla outlook och fungerar bara inom intranätet. Den tar bort alla mail som inte är lästa än.

Det är ingen lokal lösning, den finns på alla outlook och fungerar bara inom intranätet. Den tar bort alla mail som inte är lästa än.

Vilket förklarar saken, det är alltså inte "mail" i dess vanligaste betydelse. Det går inte via en smtp-serer.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
679
IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
359
Senast: Trott
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Raderad medlem 149524
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt