Vet inte om denna passar här..?

Sv: Vet inte om denna passar här..?

Men jag KAN inte ta hand om min häst själv, det är det som är grejjen! Jag har varken ekonomi eller tid just nu! Även om hon varit fullt frisk hade jag sålt, detta med hältan gör bara saken tio gånger värre eftersom jag vill att hon ska ha det bra!

Så, jättebra för din häst att den får stanna hos dig, men du och jag lever väl helt olika liv kan jag tro och har säkert olika ekonomi också.

Du och jag har visst liknande problem, min tös har en lösbenbit i hovleden, men hon har aldrig visat hälta av det.
Just nu har jag fått en ekonomisk kris (milt sagt) och har en del hästar jag bara måste bli av med.... men det verkar omöjligt.... tänkte då låna ut min tjej till avel då hon är bra stammad.... men nej då,,,, det går fint att låta seriös och jag åker hem till dem, (jag vill gärna se hur hon får det) men sen är det lögn i h*****e att få kontakt med dem igen!!!
Nu överväger jag starkt att avliva henne, fast det tar emot, min ekonomi kan ju ha rett ut sig om ett år eller så (kan ju vinna på lotto ;) )
ja så vad gör man???
Lider med dig... vet hur det känns.
Sen vill jag ju hoppas och tror att du har samrådit med din vet att hon klarar av det liv hon lever idag....

Men finns det ingen förening som du kan gå igenom då!
Som typ hästars värn, där någon annan kan rekommendera dig en ny bostad åt hästen.
Men då menar jag att du skall skänka henne.
Inte säljer man en halt häst???
Jag hade iallafall aldrig köpt en som inte ens duger till avel...

Men hade mina hästar blivit obrukbara hade jag ALDRIG lämnat ifrån mig dom. Men sen hade jag aldrig heller haft dom ute på foder heller...

Jag berättade bara hur min situation är och inte som en pekpinne. Men det är ju upp till dig om du vill tolka det så.

Jag skulle definitivt överväga att ta bort hästen. jag skulle inte vilja riskera att min häst blev någon "slit-och-släng"-häst som hamnade i orätta händer där man kanske inte tar hänsyn till hästens skada.

Om man tänker efter:
- Du tycker jättemycket om hästen men kan inte ha den själv.
- Du hittar en fodervärd som också tycker om hästen, men som inte heller kan ha den.

Ni är alltså två som känner för hästen, men som av olika omständigheter inte kan ha den nu. Om du säljer hästen finns inga garantier för att köparen inte tröttnar/inte har tid/inte har råd inom en snar framtid. Och då snurrar det igång... Hästen blir till salu, du får på omvägar reda på det, du kommer oroa dig...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 869
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama