Vet eller kiropraktor??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Nobelis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 464
N

Nobelis

Jag har en ponny som av någon anledning blivit sen i korset och går inte helt rent. Funderar nu om jag ska börja med att ringa vet eller kiropraktor??
Hur hade ni jort??

Mvh

Sv: Vet eller kiropraktor??

Jag skulle av egen erfarenhet ringa en utbildad kiropraktor, till att börja med.
En häst kan så otroligt lätt bli sned i korset, av tex. rulla mot en sten i hagen,
eller snubbla på en rot under ridturen, och pga. det gå orent
utan att "vara halt".
En utbildad kiropraktor är bra på skelettets rörelsemekanik och muskler därtill,
de behandlar inte en häst om den är skadad utan rekommenderar då till veterinär.

Lycka till med din häst!

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
781
Senast: Amk
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
417
Senast: Malva1978
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
616
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
534
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka