Vet eller kiropraktor??

N

Nobelis

Jag har en ponny som av någon anledning blivit sen i korset och går inte helt rent. Funderar nu om jag ska börja med att ringa vet eller kiropraktor??
Hur hade ni jort??

Mvh

Sv: Vet eller kiropraktor??

Jag skulle av egen erfarenhet ringa en utbildad kiropraktor, till att börja med.
En häst kan så otroligt lätt bli sned i korset, av tex. rulla mot en sten i hagen,
eller snubbla på en rot under ridturen, och pga. det gå orent
utan att "vara halt".
En utbildad kiropraktor är bra på skelettets rörelsemekanik och muskler därtill,
de behandlar inte en häst om den är skadad utan rekommenderar då till veterinär.

Lycka till med din häst!

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 429
Senast: Jahopp
·
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 091
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka