vet.besiktning, foderhäst

H

HaastTjej_

Undrar bara om man ska göra en vet.besiktning när man ska få hem en häst på foder? Isf, vem betalar den? Ägaren eller fodervärden?

Sv: vet.besiktning, foderhäst

Beror helt på vad man avtalar, men jag tycker ABSOLUT att det ska göras veterinärbesiktning innan hästen åker till fodervärden och när den återlämnas. På så sätt kan inte fodervärden åka på att bekosta en massa gammalt krafs, eller stå med en häst som kanske är sjuk redan vid ankomsten.

Förslagsvis betalar ägaren när hästen lämnas ut och fodervärden när den lämnas tillbaka...

Vet besiktning är nog bra, men är det inte mest i låntagarens (fodervärdens) intresse och därför ska h*n betala?

Jag anser att det är minst lika mycket i ägarens intresse att veta vilket skick hästen lämnades i och vilket skick den återkommer i.

Bekostar man tar en av två besiktningar har man ju liksom tagit hälften av kostnaden. Och bägge parter tjänar på det - tycker jag.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
457
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka