Veronas gerswin rep 136 eller Veronas bo-gi?

musse64

Trådstartare
Halloj!

Jag blir alldeles snurrig på att välja hingst! :confused:
Känns som om jag behöver bestämma mig nu! Blev medlem nu när jag sett att många får bra olika vinklingar och tips:)

Har en fin avkomma efter Kessys Derano.

Men e det någon av er som vet vem av dessa hingstar Som har bäst gångarter: Verona's Gerswin RP136 eller Verona's G bo- Gi RP 1341?

Vore jättetacksam för svar:bow:

Sv: Veronas gerswin rep 136 eller Veronas bo-gi?

Min erfarenhet är att Veronas Gershwin lämnar bäst gångarter och temperament av dom två hingstarna. Han har dessutom ett antal godkända hingstar efter sig här i Sverige, Bo-Gi har också godkända hingstar efter sig men i Holland.
Bo-Gi's styrka är är att han lämnar nätta och vackrare avkommor.

:bump:Tack vad bra att få veta lite mer om dem skillnaden! Ja, då prioriterar jag nog gången före utseendet..
Får hoppas att modern släpper i från sig skönheten;)

Tack jag e ny på saijten men måste säga att det e jättekul att få ta del av allas olika kunskaper:idea:

Bo-Gi har iaf en godkänd hingst här i Sverige, Boccacio Arden RP 149. Han fick 888989 exteriört vid slutgodkännandet vid bruksproven 2007.
Tror även att Bo-Gi höjdes till ELIT i år vid premieringen.

Visstja, Boccacio är efter Bo-Gi. Det är en riktigt fin hingst (följer delvis honom över fb)

Ja han e oxå fin! Nu har jag fått nytt råd och titta på mr right, den gula tortilias!

Alla dessa Tyska hingstar som ni refererar till, är dom exteriör bedömda? Alla avelsförbund i Tyskland har inte exteriör bedömning! Det finnsponny hingstar i Sverige som rör sig som Totilas, så man behöver inte gå över ån efter vatten :)

Absolut är det ngt att ha i åtanke när man tittar utomlands, man får vara lite extra kritisk. Kan komma att kosta mer utomlands med.
Vilka ponnyhingstar tänker du på då om man får vara så nyfiken o fråga? :) Har själv inte sett någon annan ponny i närheten av denna Caramel FH tidigare nämligen.

Skulle också vilja se de Svenska ponnyerna som rör sig som Totilas! Här i Sverige var det väl Verdi som verkligen var något extra.

Känns ju dumt att skicka efter semin om det finns en hingst här i Sverige som rör sig som Caramel FH.

Han står på på Böckmann, om du vill använda honom så har jag redan frågat - det finns en som kan ta in honom om man är intresserad.

PMa om du vill veta vem. :)

Nu har väl tråden gått ifrån Bo-Gi något, men jag kan iaf säga att jag såg honom relativt frekvent en period för några år sedan. Det är en mycket trevlig hingst hanteringsmässigt och socialt. Nu är det som sagt ett tag sedan, så rent utbildningsmässigt och avelsmässigt har ju mycket hänt, men även sådan information kan ju vara viktig.

V Gerswin har ju ridits och tävlats regelbundet, och visat sig passa bra till svenska stomaterialet. V bogi's största merit är ju att han ger ädla och lätta avkommor, dock har han aldrig tävlats eller knappast ridits sen han kom till sverige( reds lite av en flicka men pga av Bo-gi's ryggproblem återgick han till ägaren. ) I dessa tider räcker det inte med att bara ge lätta/ädla avkommor, det behövs prestation också, så för mig är Gerswin en bättre kandidat.

Liknande trådar

Avel Nu börjar jag bli riktigt snurrig här. :crazy: Har blivit erbjuden att ta föl efter en bekants ridponnysto, och först var hingstvalet...
Svar
19
· Visningar
1 660
Senast: stormy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka