Veronas Gerswin avkommor....

mik

Trådstartare
Är det någon som har en avkomma efter Veronas Gerswin? Hur är de, exteriört,temperament mm. Hur stora var de på hösten som föl?
Jag har en hingstunge e. honom som är jättefin exteriör och gång men något reserverad i temperamentet (mamman är också det).
Mamman är 140 cm (welsh/arab) och Gerswin ca 138 cm. Fölet är nu ca 122cm (7 mån), hur stor tror ni han blir?

Jag är supernöjd med min lilla guldklimp :banana: :love:

MIK

Sv: Veronas Gerswin avkommor....

Jag har en Gerswin-avkomma som är ca 1,5 år nu. Han är ca 142 cm, mycket snygg och med bra rörelser. Han har väldigt trevligt temprament, trots en mamma som är ganska stirrig. Jag är mycket nöjd med mitt Gerswin-barn (oroar mig bara att han ska växa över ponnymått...)!

Vad är det för stam på mamman på din åring och hur stor är hon?
142 cm låter ju ganska stort :crazy: men en del växer ju mkt klart tidigt...

Mitt sto är ju bara 140 cm och pappan är ju oxå C-ponny så min kommer inte (hoppas jag) växa över, utan frågan är snarare om han kommer att bli C eller D....

För min del får han gärna bli en D-ponny...

Ska försöka ta lite bilder imorgon ...

MIK

Mamman är ca 145 cm, engelsk ridponny e. anglohingst u. welshsto. Gerswin-fölet är hennes första så vi vet inte riktigt vad hon lämnar. Dock ser 1,5-åringen väldigt färdig ut, så det är bara att hålla tummarna för att han inte växer över.

Hej! Jag har en femårig avkomma från Veronas Gerswin! Han är HUUUUUR trevlig som helst och supersnäll i alla lägen! :d :) han älskar att hoppa och dressyren är också kul. Han är kolugn i alla lägen, ALDRIG rädd för nått! :D han är c-ponny nu, :) 1,34 cm, men jag vet inte om han kommer att växa mer :P MVH Ida!

De avkommor jag sett har varit ädla, rörliga och mkt vackra, dock har de varit relativt stora... ngt att tänka på kanske.

Vi har en hel del efter honom här på västkusten, efter mkt varierande mödrar...

Hej på er...

Jag ser Gerswin som en bra neutral hingst som inte "stör" modern, samma gäller hans halvbror BoGi.

Bra mor--bra avkomma och inget mer.

Hälsningar Eva. G,,, uppfödare av Goodwin.

Jag har ett sto f 2007 e Veronas Gerswin u Alicia Arden e Sweet Reclaim xx - Cawdor Hywel.

304f3044-ea22-492f-a091-172e826889d02.jpg

Hon är väldigt snäll och social, otroligt fint förtroende. Mycket utstrålning och jag är förstås väldigt förtjust i henne. Hoppas att hon kommer att utvecklas bra. Tycker själv att hon ser ut som en blivande hopponny med bra bakdel och väldigt bra galopp. Vi får se. Planerar till att börja med att betäcka henne som 3-åring.

Hon var 132 cm i somras (som 1-åring) och hennes mamma är 139 cm.

Mamman är ca 145 cm, engelsk ridponny e. anglohingst u. welshsto. Gerswin-fölet är hennes första så vi vet inte riktigt vad hon lämnar. Dock ser 1,5-åringen väldigt färdig ut, så det är bara att hålla tummarna för att han inte växer över.

Nu har han blivit lite äldre & kommer inte att växa över (men blir stor D-ponny). Han hoppar & rör sig bra, men är lite försiktig av sig.

Min gammla tråd....:laugh:

Min lilla kille är nu såld (tyvärr), men en var tvungen att säljas, jag har sparat hans lillasyster efter Vita Nova Hanassie.

Han var som 2,5 åring ca 142 cm och väldigt färdig i kroppen, kommer nog bli ca 144 i slutändan.

P1190274.jpg

Saknar honom och hoppas att han har det super i sitt nya hem.

Hej på er...

Jag ser Gerswin som en bra neutral hingst som inte "stör" modern, samma gäller hans halvbror BoGi.

Bra mor--bra avkomma och inget mer.

Hälsningar Eva. G,,, uppfödare av Goodwin.

Jag skulle vilja ha detta utvecklat lite. Som uppfödare vill man ju att avkomman skall vara bättre än sin moder så att aveln går framåt. Hur menar du att dessa hingstar präglar eller inte präglar sina avkommor?

Fick en stark känsla av att Bo-Gis avkommor varit väldigt framgångsrika i ungponnychampionaten. De äldsta är väl 6 år i år?

Svarar mig själv :angel:
Hittade 14 avkommor till Veronas Bo-Gi i ungponnyfinalen i år. Det måste väl anses som bra även om han säkert har fler avkommor än andra hingstar. Verkar också vara bra spridning på både hopp- och dressyrhästar.

Jag har raderat lite i tråden.
Vi låter bli att diskutera namngivna personer och deras kunskaper!!

/moderatorn

Hade en Gershwinavkomma på utbildning i somras. Mamman var c-ponny, NF och den jag hade hemma var ca 137,5 cm, men ganska rejäl i typen.

Trevlig ponny, fick 41 p och dubbeldiplom på Kvalitets i Plönninge.:banana:
Skall nu utbildas vidare av lilla ägarinnan till hopponny, med sikte på championaten nästa år.

Liknande trådar

Avel Jag har blivit helt kär i ett sto som kommer användas i avel när hon tävlat. Så nu klurar jag på vad jag skulle välja för hingst om jag...
Svar
7
· Visningar
1 253
Senast: lektra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31