Verksamhetsledare inom hästrelaterade näringar

Kakan88

Trådstartare
Ni som gått utbildningen, vad har ni för jobb idag? Någon som startat eget företag?

Även ni som för tillfället går utbildningen, vad har ni för planer?

Tacksam för svar då jag funderar på att söka till utbildningen! :)

Sv: Verksamhetsledare inom hästrelaterade näringar

Jag kan verkligen rekommendera utbildningen, trots att jag själv inte kunde gå klart den. Det är något jag är hemskt ledsen över och jag kommer absolut att söka dit igen när läget passar!

Jag kände rent spontant att den skulle ge mig en bred, stabil grund att stå på för att starta eget eller för den delen arbeta för någon annan. Lärarna är mycket kunniga och trevliga och i alla fall jag kände ett stort förtroende för dem.

Okej då ska jag fundera vidare på detta :) Tack för ditt svar!

Nu kommer jag vara negativ ;) Men varför slösar man bort tid på en sådan utbildning? Du läser om hästen, och sånt kan man om man har ridit/haft häst. Sedan några poäng affärer och ledarskap/ekonomi. Sen klart. Alltså det är inte svårt! Och vad får manm för jobb efteråt? Typ inget.... De som söker ridskolechefer vill att man har mer utbildning i bagaget, på högskolenivå när det gäller pedagogik, ledarskap och ekonomi.

Jag skulle personligen söka fristående kurser på universitet istället.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
17
· Visningar
1 720
Senast: Viva
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 656
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 492
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar