josefinefreed

Trådstartare
Hur mkt kostar det att bara verka en häst, inte sko, utan verka.

Vet är hovslagare har väldigt olika priser, men ungefär hur mycket mer/mindre kostar det att endast verka hovarna?

Sv: Verkning?

Enligt hovslagareföreningens rekomenderade prislista bör en hovslagare ta:

400:- (verkning på alla 4)

600:- för tung häst (verkning alla 4)

det beror på hovslagare, min tar 160kr per häst, + resekostnad. den förra jag hade tog 300 per häst..

Min hovslagare tar 200kr för en verkning, 450 för halvskoning o 800kr för skoning runt om

Det brukara vara den dyrare biten att verka.
Det är ju det stora jobbet att få detta bra, att sedan slå på en sko är inte svårt (om det inte är sulor eller special beslag )

Min tar 250 för avverkning 450 för fram och runt om 650. Dessa priser är med resekostnad inräknad

Vet är hovslagare har väldigt olika priser, men ungefär hur mycket mer/mindre kostar det att endast verka hovarna?

Vår hovslagare tar 740 för helskoning och 300 för verkning. Hon är naturligtvis utbildad.

Tyngre jobb.

Immer
*spin-off*
Min hovis tycker det är jobbigare med en liten ponny än en stor häst eftersom han får stå dubbelvikt när han verkar/skor de små. Alla hästarna håller för det mesta upp fötterna fint o duktigt när han är här så tyngden i sig skiljer inte säger han. Har aldrig funderat på vad bara en verkning kostar... jag betalar så snällt det han vill ha för mina fyra (en oskodd, två skodda fram och en rundskodd) och det brukar landa på runt 1500:-... tycker det är väldigt prisvärt!

Min tar 125:- inkl. moms för verkning av alla 4.
Halvskoning 325:- inkl. moms
Helskoning 625:- inkl. moms

Allt med kvitto så klart...

Hej jag betala 150kr för min värkning och inga bensin kossnader men det beror på att jag har så nära till min hovslagare .:)

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 181
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Ajda
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Grazing
·
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 377
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V