Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men såfort man är minsta lilla avvikande här på buke är det väl det traditionella påhoppet som gäller?![]()
Det var inget påhopp jag gratulerade bara din plånbok
...men var tredje månad är kanske inte är ett bra tips på vad man ska utgå från. (Däremot ett bra exempel på att det är väldigt individuellt hur hästarna är i fötterna).
Japp, så sällan. 1 gång var 3:e månad.
Han är fin i hovarna och har fin benställning, minishettis om det nu skulle spela någon roll.
Men när jag fick hem min åring så hade han blåmärken på alla fyra, från marken upp till kronranden där hoven är som bredast(både insida och utsida).
Sedan har han verkats ungefär var 4:e vecka (av duktig hovvårdare+mig själv) och nu har blåmärkena växt bort helt på 8-9 månader.
Blåmärkena visar på felbelastningar i hoven, vad de belastningarna kan "göra för permanent skada" kan jag inte säga säkert, men det är ju inte normalt och knappats bra heller.
Du kanske har mindre sten och annat skit i din närmiljö än den tidigare miljön den levde i. Blåmärken på vägghornet tyder på yttre trauma i högre utsträckning än belastningsrelaterade.