Verdus Olympic benskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 367
L

Lawendel

Hur är Verdus Olympic benskydden? Är dom bra i passform och kvalité? :)

olympic_front_big.jpg

Sv: Verdus Olympic benskydd

Ingen som har någon erfarenhet av dom?

Tror det finns massor av trådar om Veredus, sök! :)

Jamen jag hittar inga som det står om Olympic-skydden... :p

Har olympicskydden til halvblodsdamen. Dom funkar bra, bra passform och har hållt mycket bra. Är ett år gamla och hon använder dom rätt rejält, iallafall bak.

Det jag kan tycka om passformen är att framskydden är ngt låga i förhållande till omkretsen, de är ju iofs super om man har en häst med korta grova ben. Har man en med långa smala tycker jag de kan se lite konstigt ut. Men de är ju bara jag ;)

Det är dom bästa skydden jag har haft. Superpassform..
Rekomenderar jag verkligen. Dom är värda sina pengar

Okej! :idea:

Hm, då kanske man kan få morsan att köpa ett par åt mig i födelsedagspresent :D! Men har juförsig redan ett par läderskydd (från hööks), men jag vill ju ha så bra passform som möjligt :D

Fick med ett par såna skydd till foderhästen jag har nu. Har dock inte använt dem, men de känns väldigt mjuka o följsamma.
Köpte själv carbon gel-skydden. om jag förstått det rätt så skyddar carbon bättre, för om de får ett slag på senan så "sprider" carbon gelen ut "slaget" till hela skyddet. Sen är de nog ännu mjukare, eftersom de har gel inuti o inte olympic. olympic-skydden är ju lite billigare, men verkar jättebra de oxå!

Jaa, Carbon Gel skydden skyddar säkert bättre, men det är lite väl saftigt pris för min plånbok :crazy:, och eftersom Olympic-skydden oxå är bra (som jag fått höra :D) så tänker jag nog satsa på ett par såna :smirk: :)

Bästa skydden jag någonsin haft!!!!! Sitter superbra och ger hästen full rörelsefrihet! Kommer aldrig ha några andra skydd!!

åh, hoppas jag får såna i födelsedagspresent då :D! har skrivit upp dom på min önskelista ;)

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
468
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Jeps
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka