Vems är masten?

tanten

Trådstartare
Jag har en ett Teliabonnemang som inte funkar speciellt bra där jag bor. Jag kan inte prata i mobilen inomhus. Telia själva erkänner att det är "lite fläckigt" med täckning just här...

Inom synhåll, uppe i skogen, finns en mast. Hur vet jag vilken operatör som äger masten? Finns det skyltar vid masten eller finns det något ställe där jag kan söka, någonstans dit jag kan ringa?

tanten - som ska byta operatör så fort bindningstiden är över....
 
Sv: Vems är masten?

Frågan är om det spelar någon roll vem som äger den, operatörerna delar på master så du har flera på samma mast.
 
Sv: Vems är masten?

Ring och fråga de olika operatörerna.
De vet var de har närmaste mast.

Några av dem har även täckningskartor på sina websidor där man kan se var masterna står.
 
Senast ändrad:
Sv: Vems är masten?

Kom bara ihåg att bara för masten står nära har du inte automatiskt bra teckning.
Vi har en mast i närheten av stallet (min operatör) å där är det värdelös teckning.
Blir bättre på mer lagom avstånd...
 
Sv: Vems är masten?

Kom bara ihåg att bara för masten står nära har du inte automatiskt bra teckning.
Vi har en mast i närheten av stallet (min operatör) å där är det värdelös teckning.
Blir bättre på mer lagom avstånd...

Precis så har vi också, vi ser vår närmsta mast, den står max 400m i från vårt hus fågelvägen, med det hjälper inte ett dugg...
 
Sv: Vems är masten?

Ring kommunens exploateringsenhet eller lantmäteri och fråga. Om operatören inte äger marken (inte så troligt) finns det en rättighet eller fastighetsrättsligt avtal för masten.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 364
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Min mamma har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska hjälpa henne att lösa. Delvis pga att hon bor en bit bort. Hon har...
2
Svar
34
· Visningar
3 447
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 355
Senast: 95johsv
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 797
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp