Vem vinner YRSM i distansritt 09?

P

Puff

Det är alltid kul med ogrundade spekulationer. Kanske framförallt att läsa efteråt. Vem vinner egentligen YRSM på lördag?

Sara Henriksson - Ronya, Nerikes DRK
Stina Svensson - Chimal, Nerikes DRK
Matilda Cronqvist - Renaldo, Simlångsdalens RF
Fannie Eriksson - El Charimo, Bergs Ryttarförening
Beatrize Öberg-Tillbom - Gishindi, Rönningens K&RK
Terese Compier - Reel Yell, Skånsta Ryttare
Emelie Ekström - Sol, Tjust DK
Frida Söderström - Cadam, Värmlands Distans
Annelie Eriksson - Zsulemi, Dalarnas DRF
Linn Gustavsson - El Pepas, Växjö Distansryttarsällskap

Sv: Vem vinner YRSM i distansritt 09?

Vad jag hoppas på blandar jag inte ihop med vad jag tror. ;)

Jag tror segraren -09 heter Terese Compier.
Möjlig segrare, eller 2a, är Annelie Eriksson - Zsulemi.

Jag hoppas på att Frida Söderström vinner iår.

Det är många faktorer som spelar in och små detaljer som avgör ibland så det är svårt att gissa en vinnare.

Men, jag hoppas också på Frida! :bump:
Frida rider sista året som YR och det vore så roligt om denna goa glada tjej kunde få allt att klaffa så hon får bli YRSM-vinnare!

Liza, varför startar inte du?
Jag antar att det har med prioteringar av tävlingar att göra, men det hade ju varit häftigt om du hade blivit vinnare i SM & YRSM samma år! ;)

/Camilla

Okej, låt mig omformulera : Jag tror att Frida har en stor chans att vinna iår. Jag tippar på att hon vinner på erfarenhet, iskallt huvud och såklart knep hon har snappat upp i Frankrike.

Cano: Ja, om jag ska vara ärlig var det min plan från början.
Men allt går inte som man tänkt sig. Palisa är skadad, Zsiwa startar i compiegne veckan efter Och Kristall går i Assisi.
Man borde ha fler hästar, känns som den ständiga kommentaren.

Jag tror Annelie Eriksson vinner.

Terese C är den jag tippar som segrare. Ingrids hästar brukar prestera väl. Zsulemi är kanske ett lite osäkrare kort, för han har presterat lite ojämt under åren som gått.

Jag hoppas självfallet på Frida m. Cadam, men tror nog Annelie m. Zsulemi kommer ta det, han utklassade på Dacke 120km där han såg riktigt fräsch ut!

Jag tror också på Terése Compier på Rebel Yell. (Inte samma som att önska/hoppas detta ;))

Jag hoppas att Terese vinner, är lite partisk då hon rider hästen jag ägde i flera år;)

Sen hoppas jag även mycket på Frida, alltid lika glad och positiv tjej och som sagt tror också jag hon har snappat upp en hel del nere i Frankrike.

Sen tror jag Anneli och Zsulemi kommer ligga på topp

Som de flesta andra säger jag Frida, Therese och Annelie. Någon av de tre, eller varför inte alla de tre i topp :p

Glömde säga att jag även håller en extra tumme för Emelie och Sol:)
Lycka till nu alla imorgon! vissa av er ser jag ikväll vid förbesiktningen

Jag är så dåligt insatt i vad ryttare/hästar har presterat de senaste åren, och jag känner ingen av de som ska vara med. Men gissa kan man ju alltid.:)

Jag tror dessa tre hamnar i toppen:
Frida Söderström - Cadam, Värmlands Distans
Annelie Eriksson - Zsulemi, Dalarnas DRF
Linn Gustavsson - El Pepas, Växjö Distansryttarsällskap

Men jag håller tummarna lite extra för Fannie Eriksson - El Charimo, för hon kommer väl från den stora, härliga barnfamiljen jag lade märke till på Dackeritten? Sedan jag själv fick barn imponeras jag av distansfolk som tar med sig sina barn på tävlingarna.

Jag tror att Frida vinner med Annelie som tvåa.

Hur går det?

Vad jag vet så kom Terese inte till start. Rebel var inte riktigt hundra så nu springer han som en tok i hagen istället.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka