vem vända sig till vid saluhäst?

I

Iglatjarn

Jag undrar vem inom förbundet som är bäst att vända sig till när det gäller hanikapporganisationens hästar? detta är ingen annons i sig men jag har en underbar häst på tolv år som tyvärr inte får 100% av min tid längre och jag önskar honom ett gott hem. jag har gåt på Strömsholm nyligen och blev lite insatt i handikappverksamheten då min skolhäst reds av en landslagsryttare. dom har så god hand med hästarna och jag vill gärna att min guldklimp skall hamna hos en handikappad som kan utnyttja honom bättre än jag.

så frågan är om det finns någon speciell person man kan vända sig till som kanske vet vilka ryttare som letar efter häst eller dylikt. :confused:
tacksam för svar då jag helst inte vill sätta honom på annons inför "alla"... :(

jag skulle nog ta kontakt med en ridskola eller dylikt som har handikapp ridning, där kan man antingen hitta nån som är intresserad eller få hjälp att hitta nån som är :) lycka till!

Det låter nog dumt i allas öron utan mina, men min häst skall defenitivt inte gå på ridskola.

han går stadigt msv och skall fortsätta tävla, och jag vill att han gör det med en handikappad, men att traska runt runt i ridhuset med kanske ett Dampbarn är mer än vad hans nerver klarar av, det finns en massa hästar som är rena pärlor att ha till ridskola, men inte min, det är han för nervig för.

låter väl dumt men ibland är det svårt att förklara varför en häst inte passa in i vissa lägen.

alltså jag menade inte att han skulle gå på ridskolan utan att du kanske kunde hitta en elev som vill gå vidare med egen häst :) lite klumpigt uttryckt kanske :p

Hej!

Förbundet har ju en handikappkommite samt en landslagstränare, Agneta Aronsson. Henne får du tag på uppe på förbundet. Jag rider själv i handikapplandslaget och det är alltid någon som är på jakt efter häst.
Jag har tyvärr inte råd att ha två hästar, annars hade det kunnat vara intressant. :)
En idé skulle kunna vara att jag eller någon annan handikappryttare rider den på en handikapptävling och att man där meddelar att den är till salu.
Jag rider i grad 4, den grad med minst funktionshinde, och tävlar även "vanliga" tävlingar med min häst. Vi har tänkt att debutera msv under hösten, det är bara bytena som ska sitta helt säkert först. :)

Sv: vem vända sig till vid saluhäst?

Varför inte höra med Agneta Aronsson på Strömsholm. Borde veta om det finns någon sådan person. Om inte annat så känner hon ju en hel del handikappryttare

Kanske inte riktigt hör till tråden. Men jag tycker att det är underbart att de finns folk som vill hjälpa de handikapade ryttarna med bra hästar. Det finns många duktiga ryttare, som kan komma mkt längre om de får tag en bra häst.

:o

kan säga att jag haft en spekulant ute på honom, det gick fantastiskt!!
han betedde sig som om han aldrig gjort annat. em riktig pärla :love:
får hoppas på en positiv följetong av det här...

Ha, ha det tycker vi också! :bump:
Vi fann en riktig pärla på västkusten :rofl:
/C

Såld och (om 3 timmar) levererad till Chappe!!

Ta väl hand om Älsklingen och övertyga mig om att detta var helt rätt! tror ni kommer passa mkt bra, han har fått byta bransh på gammla dar :)

Agria Cup nästa år och OS-2008 eller?? :idea:

Jag är lycklig över att jag hittade denna prins. Han är så ståtlig och super snäll. Han passar mig perfekt och jag är säker på att vi kommer trivas tillsammans.
Han har redan hittat sig en ny kompis i hagen där han går. :love: så det verkar som om han trivs med flytten till skåne.
Vi hoppas på det bästa tränings resultatet tillsammans :)

:) Så glad jag blev när jag läste att han har ny kompis redan.Jag önskar er ett stort lycka till. Kommer oxå att spana efter er i resultat listor så småningom. LYCKA TILL :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka