Vem skulle passa till henne?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rostad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 802

rostad

Trådstartare
Jag funderar att betäcka Pisces om några år.
Hon är efter Bernstein-Quilted-Soueida
Hon är f-2000
Startar St.G iår tävlad 1.10 h.
Hon har mycket gång i sig (mycket knän).
Kanske inte den vackraste men ett sto med mycket bra ridbarhet och gång. Hon har inte heller värdens bästa stam, men helt okej.
Hon är 166cm sa fd ägaren men jag tror hon är minst 168cm. Jag vill gärna ha en häst som jag kan tävla på med bra gång och ridbarhet. Inte att förstor max 168cm.
Är inte imot varken svenska eller utlänska hingstar.
Hingsten skall ha bra gång främst galoppen. Inget fullblod i, då hon har så mycket.

000_26172.jpg

Vad skulle ni ha funderat på?
Släpp lös! :banana:

Sv: Vem skulle passa till henne?

Jag tycker att stoet ser jättetrevligt ut !

Ett standardalternativ i dessa dagar är ju Don Primero ! Hon är inte närbesläktad och hon har storlek !

Varför redan börja fundera på hingst nu..?????
Hinner komma fler eftersom du inte tänkt betäcka än på några år..

Kan väl vara kul att leka med tanken, eller hur:cool:

håller med cirkus.
Don Primero innan han trillar av pinnen.
Kombinationen DP-Bernstein bör vara lättsåld dessutom.

mvh

Man vet aldrig om det händer något med stoet och det kan vara bra att ha några i tanken.
Sedan är det ju så dödligt roligt.

håller med cirkus.
Don Primero innan han trillar av pinnen.
Kombinationen DP-Bernstein bör vara lättsåld dessutom.

mvh

Okej, tack.
Men avkomman skall helst bli min nya tävlingshäst. Pisces håller inte i all evighet. Men om det inte blir någon bra häst så är det inte heller dumt om den kan vara lätt såld.

Jag tycker att stoet ser jättetrevligt ut !

Ett standardalternativ i dessa dagar är ju Don Primero ! Hon är inte närbesläktad och hon har storlek !

Don Primero är ganska liten men han ger hästar av normal storlek. Så storleken behöver man inte vara orolig om man väljar DP.

Ett av de vackraste ungstona jag sett i år är e His Highness - Bernstein. Synd att inte den kombinationen går att göra om!

Hon ser rätt så maffig ut? Något som förädlar lite kanske? Vet inte vad du vill ha för typ av avkomma. Vad vill du förbättra från henne?

Nja, hon är rättså ädel, dock ser inte så ut på bilden. Hon ser ut som en Älg. Hehe.. Lägg till 15-20cm för hon står i gräs.

Jag vill behålla hennes otroligt fina gångarter sedan förbättre typen. Hon har en dålig benställning, så hingsten måste ha en bra benställning. Hennes hals är inte heller den bästa.
Hon har typiska fbl halsen. Inget fel med det, men jag vill ha en rundare och mer väl formad hals.
Hon har ett bra temprament.

http://s31.photobucket.com/albums/c373/rostad/?action=view&current=000_2588.jpg

Senast ändrad:

Jag funderar på Channon, skulle inte han kunna vara ett alternativ?? Han har mkt bra galopp dessutom. Fjolårsfölen gick väldigt bra på mönstringarna!

Danzas? Är ju lite rejäl men ändå lätt om du förstår vad jag menar....

Jag funderar på Channon, skulle inte han kunna vara ett alternativ?? Han har mkt bra galopp dessutom. Fjolårsfölen gick väldigt bra på mönstringarna!
Han rör sig bra, men vet faktiskt inte så mycket om den hingsten.
Så jag vågar inte säga. :crazy:
Men hans pappa är jag inte så glad för, men det behöver inte betyda att Channon är samma.

Senast ändrad:

Tänkte först fråga varför du inte funderat på Bocelli, men såg sedan att hon ju är efter Bernstein... Naturlig förklaring :D

Sedan vet man inte vad livet tar vägen med en...
Även om man inte tror det just nu, kan man helt plötsligt stå i en sits, där man måste sälja av.
Då är det bra att ha bra djur att sälja.
Miljoner av saker kan hända och det är alltid bra att ligga i förkant! :D

Det är en av grunderna till att jag ibland hetsar upp mig i diskussionerna om att "buskavla för eget bruk". Så därför "gör det ingenting" att man använder grannens hingst etc...:mad:

Det gör ju inte du, och chansen för att du hittar goda hem åt dina pållar är så mycket större (om du skulle tvingas sälja någon gång).
För jag tror inte det finns någon som kan svära på att de kommer ha kvar just den hästen, så länge de lever.
Livet ser inte ut på det sättet! :)
Men det hade underlättat om man HADE vetat! ;)
mvh

Håller med dig.
Men så som jag tänker nu så tänker jag:
2007: Tävla St.G med M.R och Msv med Mig
2008: Tävla St.G med Mig Int I med M.R
2009: Tävla Int I med Mig
2010: Betäcka och ev starta Int II
2011-2012: Föl men skall hållas igång.
Sedan är det bara att klättra upp igen och hoppas att vi når GP, iallafall Svår B.

För både P och jag är unga.

Jag håller med Cyllen jag tycker också att hon ser ganska maffig. Men med tanke på att både Quilted och Soueida är fbl hingstar så skulle jag ha funderat på Sandro hit avkommer. Vad sägs om Sancisco? Fast du vill väl ha en hingst som är godkänd i sverige så fölet får gröna papper.

Jag håller med Cyllen jag tycker också att hon ser ganska maffig. Men med tanke på att både Quilted och Soueida är fbl hingstar så skulle jag ha funderat på Sandro hit avkommer. Vad sägs om Sancisco? Fast du vill väl ha en hingst som är godkänd i sverige så fölet får gröna papper.

Det gör inte mig något. Men vi får väl se..

Liknande trådar

Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke... 2
Svar
24
· Visningar
4 581
Senast: smulan87
·
Avel Hejsan funderar på att betäcka mitt sto till våren hon är en Fullblods arab.På 6 år är ca:167 cm i manken.stammen är e: El Diablo u...
Svar
13
· Visningar
2 162
Senast: annie_cool
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 835
Senast: Görel
·
Avel Har under en längre tid suttit och funderat på betäcka mitt sto. Hon börjar komma upp i åldern (f-00) och vill inte vänta för länge. Har... 2
Svar
20
· Visningar
4 532
Senast: rostad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka