Vem skulle ni valt av dessa hingstar?

Barock-Pinto

Trådstartare
Ja, så var det dags för en ny betäcknings säsong, och som vanligt finns det hur många läckra pojkar som helst att välja bland :d

Har ett sto som ev. ska åka till hingst i vår e. Glofaxi frá Thoreyjarnupi. Hon är av den lite mindre kraftigare modellen, så jag skulle vilja ha en hingst av lite mer lättare, högrest typ. Hon är 4 gångare med passanlag, och hon har en mycket bra trav.

Jag har bara skummat igenom lite hingstar ännu, och sitter och halvdrömmer om vad det skulle kunna bli av dom olika kombinationerna.
Här är hingstarna som står högt i min smak.

Bersekur frá Stykkishólmi: Finns det någon hingst med sådan utsrålning och power som han :love: Helt enkelt en underbar varelse!!!

Strákur från Kaggestorp: Också kanon härlig utstrålning, och vilken bedömning sen! 9.5 för tölt på en 5 gångare :banana:

Bjartur frá Egilsstödum: Fin kille med många fina avkommor efter sig. Kan bara buga och bocka :bow: Dessutom härlig färg.

Gaukur frá innri-Skeljabrekku: Mycket vacker i sin mörka silverfärg, och har gett bra avkommor. Blir lite osäker när jag tittar på hans egen bedömning bara. Inte så specielt bra för en 5 gångshingst....eller?

Ge mig ett råd! Vilken hingst skulle ni valt? Vad har ni valt för hingstar till era ston?

Sv: Vem skulle ni valt av dessa hingstar?

Hm.... jag är så virrig :crazy: Kanske är bra att säga att det jag skulle vilja med avkomman ( om jag hade kunnat special beställa en, hi hi ) är en bra tölt framför allt. Om avkomman får någon speciel pass är inget jag bryr mig om direkt.
Satt även och tittade lite på hingsten Nökkvi frá Vestra-Geldingaholti.
Ja.... det är ett gäng brokiga hingstar jag samlat ihop.

Jag personligen tycker att Gaukur frá innri-Skeljabrekku är en väldigt läcker och häftig häst, men har ingen aning om han skulle passa ditt sto.

Jag hade tagit det sækra före det osækra och valt en hingst som gett bra avkommor, vilket jag verkligen tycker att Bjartur gjort! Speciellt god tölt, vilket du næmnde att du var ute efter. Dock ær han ju av den mindre, mer kompakta typen och inte en högrest hingst som du ville ha. Leta efter en sadan hingst som gett avkommor med bra tölt kanske?

Jag skulle valt Bersekur eller Gaukur. De andra du valt är lite "tyngre" så vill du få ett föl som blir lite mer "smärt" så ska du välja dessa.

Vad jag förstått så har inte Gaukur bättre bedömning pga att ägaren hellre köpte honom innan han bedömdes om för att annars skulle hans inköpspris stigit avsevärt...

Jag skulle valt Berserkur då han är helt underbar. Jätte fin och bra utstrålning finna gångarter

Liknande trådar

• Låst
Islandshäst Eftersom den andra tråden spårade ur...försök hålla er till ämnet! Annat kan ni PM:a mig om. Ni får strypa mig om ni vill;) MEN jag...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
22 038
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London