vem ska betala?

Sv: vem ska betala?

jag köpte det ju för 200 :(

ja travare har djupare hals så att säga...

Snälla nån, hoppas du skämtar. Snällt av säljaren att ta tillbaka det för att det var 3cm för litet, det var väl bara litet i storleken helt enkelt. 70 kronor är väl inte så mycket att gnälla över, get over it.

Supersonic_ skrev:
Snälla nån, hoppas du skämtar. Snällt av säljaren att ta tillbaka det för att det var 3cm för litet, det var väl bara litet i storleken helt enkelt. 70 kronor är väl inte så mycket att gnälla över, get over it.

vadå gnälla? hon har ju gett felaktiga uppgifter å nej, jag skämtar inte... varför ska folk "lura på" täcken som är fel?
synd att jag inte tog kort, det är inte BARA 3 cm kort på svansen lixom...
läs allt eller struta i å svara

Jag läste allt, du skrev att du mätte det till ca 132 cm och det skulle vara 135. Det tar jag som att det är litet i storleken. Det är alltid en chansning att beställa saker utan att prova före eftersom storlekarna skiljer sig mycket mellan olika märken. Ibland har man otur och då passar det inte alls trots att det är den vanliga storleken.

Lurad kan du väl inte påstå att du blev, du fick ju skicka tillbaks det och allting? Hade säljaren varit ute efter att lura dig hade du nog inte fått göra det.

:rofl: du är ju sanslös. tre centimeter? det är sånt som skiljer och att magen sticker ut...det är väl en sån modell.
Tacka gud att säljaren tar tillbaka täcket och skicka tillbaka utan att gnälla på 70:- Säljaren kan väl knappast veta hur din häst ser ut och skriva, på Messys häst sticker magen ut och det är tre cm för kort:rofl:
Skärp dig!:mad:

men asså... jag frågade hur LÅNGT ett täcke i str 135 SKA vara...det lär ju va 135cm eller MER (har

å om du/ni läser så skrev jag att täcket va sååå tight runt halsen, det gick inte ens att dra så att det låg normalt på manken...mätte just ett annat täcke, det är 67cm från manke till bog så att säga,
sen var täcket även så kort över magen det jag mätte nu är 88cm...

slutsatsen är och var att det KAN inte vara strl 135, snarare 130 eller 125....
det är inte de där 3 cm jag tjaffsar om, SJÄLVKLART inte... det är hela utformningen, och som sagt, jag har haft sånna täcken på henne förr, å det ÄR inte så små som det där.

Gnist skrev:
Ja men sälj det för 250:- då :)

vill du ha ;)

närrå.. men allvarligt, det var inte själva täcket som tråden skulle vara om.. utan min fråga var mer,
VEM ska betala frakt när beskrivningen av varan är fel så att man måste skicka tillbaka det.

alltså inte vanlig postorder när man har ångrat sig eller tycker att kläderna är fula, utan felbeskrivning helt enkelt :)

Är varan inte alls det som den beskrivits att vara borde säljaren stå för frakten.

MEN om täcket är 132 cm och ska vara i strl 135 cm så är det nog inget fel tyvärr för din del. Eftersom de flesta hästtäcken bara finns i jämna 10 cm strl så är närmaste strl 135 cm från 132. Alltså ligger det närmast till hands att tänka sig att du har ett 135 cm täcke. Som ev kanske har krympt ett par cm. Eller så har det alltid varit lite mindre. Täcken diffar ofta i strl även om det på pappret ska vara samma strl.

Om du köper tio täcken i strl 125 t ex, kommer du att ha täcken som det skiljer många cm på både här och där. En del komemr vara KORTA på sidorna, andra kommer hänga ner till knäna på hästen, ytterligare andra kommer vara perfekta. Samma gäller rygglängd, hur det är i bogen etc.

Det är sånt som hör till, på samma sätt som ett par byxor i strl 36 på mig kan vara endera perfekt längd eller 2 dm för långa, de kan sitta perfekt eller vara alldeles för små, eller för den delen alldeles för stora.

Storlekarna skiljer lite från tillverkarna helt enkelt.

Min valack är en perfekt 125:a för det mesta. Men jag har täcken som han drunknar i, och täcken som sitter som ett ålskinn. Och täcken som sitter som måttsydda. Alla 125.

Jag har dessutom två olika modeller (nya och gamla) av Bucas BUzz Off insektstäcke. Både i strl 125. Det ena är MYCKET större på alla ledder utom halslängden än det andra. Samma tillverkare, samma storlek på 'lappen' men det diffar.

Jag säljer en del täcken ibland, jag kontrollmäter INTE utan jag går på vad det står på lappen. Vet jag att det är en väldigt liten eller väldigt stor variant av 125 t ex så skriver jag dock det.

Alexandra_W skrev:
Jag säljer en del täcken ibland, jag kontrollmäter INTE utan jag går på vad det står på lappen. Vet jag att det är en väldigt liten eller väldigt stor variant av 125 t ex så skriver jag dock det.

nej nej, klart man inte kontrollmäter.. men som du säger, man säger ju om det är stort eller litet i strl!
det här täcket sitter det för övrigt ingen lapp på...

men men... som sagt, skit i täcket, nu är det "reglerna" som jag undrar över :D

Gnist skrev:
Hade det varit lite mindre, så hade jag lätt köpt av dig det ;) Men jag är rädd för att mina shettisbrudar skulle drunkna i det :D

nej då, det är ju litet säger jag :angel:

jag ska fixa en shettis med päls = no more täcken in this life ;)

Liknande trådar

Utrustning Vi har varit hos sadelmakaren med våran fjording idag. Tyvärr hittade vi inte en enda sadel som passade, trots att han provade säkert...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: Ricco
·
Äldre Obs det är inte min bil och inte jag som lånat den har bara hamnat ikläm mellan A och B där bägge tycker de har rätt och jag vet...
2
Svar
37
· Visningar
5 244
Senast: Jaahl
·
Utrustning Jag letar nu hoppsadel till mitt fullblod. Han har en IW-dressyrsadel som passar bra (behöver dock breddas lite då han musklat sig)...
Svar
11
· Visningar
1 613
Senast: Nomina
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 370
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama