Vem kan man lita på?

Trissa

Trådstartare
När jag lägger in samma foderstat på Hippocampus och Freefarm får jag olika resultat. Främst när det gäller ca/p balansen, som H säger är helt ok, men F säger den är för hög. (2,3) Hur mycket för högt är det egentligen?

Sv: Vem kan man lita på?

På min häst stämde det bra det jag räknade på Hippocampus + det jag fick hjälp här på buke. Men på freefarm får jag det inte alls att stämma... Så jag gillar helt klart Hippocampus bättre...

Ca/P - kvoten kan vara ända upp till 6 utan att hästen tar ngn skada. Huvudsaken är att den får behovet av både Ca och P täckt. Däremot är det inte bra att ge för mkt P då det är en ändlig resurs på jordklotet som behövs för arternas överlevnad. Idealisk kvot är 1,2 - 1,9 men som sagt 2,3 är ingen fara alls.

Så bra, då behöver jag inte oroa mig för det! Det hade varit riktigt knepigt att få ner kvoten mer, nämligen...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 894
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar