Vem jag är

U

UrsusRex

Hej!

Har just hittat det här eminenta forumet och tänkte att det kanske är på sin plats att presentera sig. :)

Björn heter jag är 26 år och har arbetat som kock men jobbar nu stenhårt för att förverkliga min dröm och bli hovslagare. har inte kommit in på någon utbildning än dock :(

Jag har ridit sedan barnsben och växt upp med hästar hemma hos morsan och farsan det till trots att min morsa är rädd för hästar. Men pappa älskar dom och har såvitt jag vet alltid haft nordsvenskar till "hobbyarbete" i skogen.

Sju hästar har jag hunnit med. Tre har varit mina egna två är det fortfarande ; nordsvenska tjejer på 14 respektive 9 år vid namn Ticket och Astra vilka jag rider enbart för mitt eget höga nöjes skull. Ticket är av arbetstyp och Astra travare. De har sina olater men i mitt tycke verkar de rätt nöjda med livet och är verkligt arbetsvilliga båda två.
Resten av hästarna har tillhört min far och vänner som haft hästar hos honom.

Min första häst hette Billy och var en varmblodshingst vilken jag tävlade lite hoppning med. Men det gick inget vidare så vi slutade.
Tyvärr måste jag medge att jag förstörde honom nått så in i grunden och hade mkt problem med honom..... men jag lärde mig också enormt mkt tillsammans med honom.

Det var jag det. :)

Mvh
Björn

Sv: Vem jag är

hej o välkommen... lite fel forum du skrev på kannske ;) men välkommen endå!

Välkommen! Du får nog ta och pallra dig till senior-sidan ;) dom väntar :p :angel:

Hoppas du kommer att trivas! :)

Hej och välkommen!

Kul när det kommer mer killar så vi kan balansera kärringsnacket lite :D :D

Förlåt, förlåt...skojade bara.... :angel:

Rolle på Österlen

Rolle skrev:
Hej och välkommen!

Kul när det kommer mer killar så vi kan balansera kärringsnacket lite :D :D

Förlåt, förlåt...skojade bara.... :angel:

Rolle på Österlen

Säger han som bara kläckt ur sig 162 inlägg ;)

Välkommen, du nya!

Hej och välkommen.
Kul med lite mer killar på Buke.

Själv är jag en "gubbe"som började rida på gamla dar.
Man BLIR förståndigare med åren. :)

Snart 49 år och har ridit i 5 år.
Bor i Sundbyberg.

/Bengt

Det är aldrig försent att lära nytt :)

Ooops :o Ja det var nog inte rätt ställe att posta på. Fattade inte att det var så STORT :idea: Coolt! Credit till skaparna av forumet! :bow:

Och Rolle, jag förstår dig! Inte lätt att få en syl i vädret bland fruntimmren. (Ta det lugnt jag skojar nu) Ringde just farsan och där var det fullt hus med tanter, morsan håller i akvarellkurs.... :rofl:

/Björn

Ps. Nicket UrsusRex är en rest från Pinballspel och tv-spel och något jag använder överallt online för att slippa krångla med varianter av Björn för att kunna registrera mig.

Jag heter martha och är 43 år :D

jag är travfreak och har hållit på med hästar i 37 år...jobbar med travkonvalecenter och har gjort det sen -95....

Och jag är en av kärringarna.. ;)

Nafayette, och håller mest på med fölston..
Ibland går jag vilse och hamnar på Hantering eller Nh..fast jag får bara skäll där. :D :D

Välkommen till Bukefalos!! :bow:

AM

Liknande trådar

U
Övr. Hund Ett hästforum OCH ett hundforum! Det här blir bara bättre och bättre :bow: Har precis hittat hit och tänker att man kanske borde...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: pippi27
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama