Vem har flyttat in under altanen?

gammalek

Trådstartare
img_20200420_071815-jpg.49288


Någon har jobbat hårt i natt, grävt längs hela altanen för att komma under. Gräsmattan är full av grus som legat under altanen. Vem är det som bosatt sig därunder...?
 
Kiss från hundar/människor gillar inte grävlingar heller. Hört om folk som regelbundet "doftmarkerat" med kiss tills att grävlingen flyttat ut med bra resultat 🙂
 
Jag körde med parfymindränkta trasor i det längsta, funkade bra ett tag innan grävlingen var tillbaka och jag fick fylla på med parfym. Sen tog jag ättiksprit i stället på trasorna och efter det har varken grävling eller liknande velat flytta in igen 🙂
Fel av mig, ren ättika ska det vara.
 
Ställer en liten följdfråga hoppas det går bra
Hade en grävling eller jag såg den aldrig men det var någon som bökade på gödselstacken i maj förra året
Hur stor är sannolikheten att den kommer i år igen :confused:
Det växer nämligen vitkål på gödselstacken :up: vilket det gjorde även förra året men någon bökade alltså upp även vitkålen så det bidde inget :meh:
Tänkte göra ett nytt försök i år eftersom vitkålen uppenbarligen sätter sig själv där :up:
 
Jag körde med parfymindränkta trasor i det längsta, funkade bra ett tag innan grävlingen var tillbaka och jag fick fylla på med parfym. Sen tog jag ättiksprit i stället på trasorna och efter det har varken grävling eller liknande velat flytta in igen 🙂
Vad bra! Då har jag ytterligare ett alternativ före urinvarianten
 
Ja.. Det kan vara jobbigt att springa runt och skvätta överallt. Förresten om du hittar deras toalett som alltid är strax utanför grytet eller där de håller till, ös på med extra ättika/parfym där i🙂
Är det sant?
Jag har "skitgropar" en bit från huset. Betyder det att grytet är i närheten? :nailbiting:

Jag har ju haft bekymmer med en grävling som roade sig med att böka upp hela gräsmattan på jakt efter pingborrar. Det såg ut som jag kört med jordfräsen. Larverna försvann visserligen men det gjorde större delen av gräset också.....
 
Är det sant?
Jag har "skitgropar" en bit från huset. Betyder det att grytet är i närheten? :nailbiting:

Jag har ju haft bekymmer med en grävling som roade sig med att böka upp hela gräsmattan på jakt efter pingborrar. Det såg ut som jag kört med jordfräsen. Larverna försvann visserligen men det gjorde större delen av gräset också.....
Jag hade ett eller två grävlingdass under min altan där de också hade sin genomfartsled in under huset, har inte sett det på andra ställen så de borde hört till deras tilltänkta gryt 🙂
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 091
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
553
Senast: seahawk
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
614
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp