Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan inte vara en gullig hare då?grävling?
Äsch. Jag säger bara att jag har två matigare systrarOm den skriker, vem klampar på min bro, så skall du nog ta det lite försiktigt.
Jag gissar på en heffaklump.
Någon har jobbat hårt i natt, grävt längs hela altanen för att komma under. Gräsmattan är full av grus som legat under altanen. Vem är det som bosatt sig därunder...?
Hur vet du att det funkat och den inte är kvar därunder?Uppdatering: Läste att man kunde dränka in en trasa med parfym och lägga vid ingången, för det gillar inte grävlingar. Så det har jag gjort. Och trasan ligger kvar vid hålet, orörd Verkar alltså funka oavsett om det är grävling, troll eller heffaklump.
Jag gick ut sent inatt med parfymtyget Räknar med att Djuret hunnit ut då. Men vi får väl se... Kanske har jag en permanent inneboende. Eller uteboende snarare.Hur vet du att det funkat och den inte är kvar därunder?
Hm... Det tipset sparar jag som nödlösning. Jag håller tummarna för parfymmetodenKiss från hundar/människor gillar inte grävlingar heller. Hört om folk som regelbundet "doftmarkerat" med kiss tills att grävlingen flyttat ut med bra resultat
Jag körde med parfymindränkta trasor i det längsta, funkade bra ett tag innan grävlingen var tillbaka och jag fick fylla på med parfym. Sen tog jag ättiksprit i stället på trasorna och efter det har varken grävling eller liknande velat flytta in igenHm... Det tipset sparar jag som nödlösning. Jag håller tummarna för parfymmetoden
Fel av mig, ren ättika ska det vara.Jag körde med parfymindränkta trasor i det längsta, funkade bra ett tag innan grävlingen var tillbaka och jag fick fylla på med parfym. Sen tog jag ättiksprit i stället på trasorna och efter det har varken grävling eller liknande velat flytta in igen
Vad bra! Då har jag ytterligare ett alternativ före urinvariantenJag körde med parfymindränkta trasor i det längsta, funkade bra ett tag innan grävlingen var tillbaka och jag fick fylla på med parfym. Sen tog jag ättiksprit i stället på trasorna och efter det har varken grävling eller liknande velat flytta in igen
Ja.. Det kan vara jobbigt att springa runt och skvätta överallt. Förresten om du hittar deras toalett som alltid är strax utanför grytet eller där de håller till, ös på med extra ättika/parfym där iVad bra! Då har jag ytterligare ett alternativ före urinvarianten
Är det sant?Ja.. Det kan vara jobbigt att springa runt och skvätta överallt. Förresten om du hittar deras toalett som alltid är strax utanför grytet eller där de håller till, ös på med extra ättika/parfym där i
Jag hade ett eller två grävlingdass under min altan där de också hade sin genomfartsled in under huset, har inte sett det på andra ställen så de borde hört till deras tilltänkta grytÄr det sant?
Jag har "skitgropar" en bit från huset. Betyder det att grytet är i närheten?
Jag har ju haft bekymmer med en grävling som roade sig med att böka upp hela gräsmattan på jakt efter pingborrar. Det såg ut som jag kört med jordfräsen. Larverna försvann visserligen men det gjorde större delen av gräset också.....