"Vem håller i kopplet?" på kanal 2.

Sv: "Vem håller i kopplet?" på kanal 2.

Som vanligt ungefär. Nu ser jag inte hela, tittar hellre på Ceasar, men om jag får gissa så är de blödiga, inkonsekventa och omedvetna om hur en hund fungerar.

Jag tål inte snubben som har programmet. Gapar och skriker och är allmänt hysterisk?

Ja, han är osympatisk. Ceasar blir jag lugn av att se på....betyder det att jag är en hund?

har inte sett pogramet, när går det? Ceasar tycker jag om att titta på, men tycker de bara kör repriser nu...:(

*kl*

Usch en sån osympatisk kille! Det verkade som om han blev rädd/arg när lille taxen försökte mopsa sig? :confused: Att skrika "Jasså, du vill ha den här va?! Va?!" tycker inte jag signalerar en lugn, trygg ledare... nej, bottennapp faktiskt.

*satt faktiskt och väntade på en sån här tråd, hade planer på att starta en själv innan MrsScabTree hann före :D*

Precis vad jag tänkte. Kastade sig bakåt och var allmänt hysterisk..Dessutom gör han inte mycket för hunden. Det som h'nt hittils är att han varit terapist för familjerna det handlat om och bett dom sluta mata i hunden skit och promenera den..jaha liksom?

Tycker han är otrevlig (även om många behöver höra det han säger)
och gapar åt både ägare och djur

*kl*

Usch en sån osympatisk kille! Det verkade som om han blev rädd/arg när lille taxen försökte mopsa sig? :confused: Att skrika "Jasså, du vill ha den här va?! Va?!" tycker inte jag signalerar en lugn, trygg ledare... nej, bottennapp faktiskt.

*satt faktiskt och väntade på en sån här tråd, hade planer på att starta en själv innan MrsScabTree hann före :D*
Håller med. Tycker snarare att han medvetet provocerade hunden i onödan. Fanns ingen som helst anledning. Nej han är inte ett dugg bra. Programmet är bara ett patetiskt försök att vara som Ceasar Milan.

KL

Någon som ser på det nu?

Har inte sett det tidigare och sitter här och gapar, han verkar ju helskum! :eek: Skriker och familjen lipar och ja herrejisses! Är helt mållös faktiskt! :o

KL

Någon som ser på det nu?

Har inte sett det tidigare och sitter här och gapar, han verkar ju helskum! :eek: Skriker och familjen lipar och ja herrejisses! Är helt mållös faktiskt! :o

Jag kunde inte kolla klart. Vad är det för människa??! :confused:

har inte sett men hört att det inte är något att se heller...;)

Jag måste säga att jag blir sjukt trött av alla dessa hundprogram på tv... Vad fan skaffar såna människor hundar för öht?? Är dom helt bak flötet? Man kan ju fråga sig hur deras barn är? Likadana? Tjocka och ouppfostrade?? Programledarna för dessa program tycker jag är bra. De säger som det är och ibland behövs det utkällningar för att folk ska fatta..

Men det är bara min åsikt..:banana:

Njae kan inte riktigt hålla med dig om att man ska behöva skälla ut människor som uppenbarligen inte riktigt förstår sig på hundar och hunduppfostran. Det gör väl snarare så att man fäller ut taggarna och inte alls litar ett ord på vad tränaren säger. För människor som inte förstår vad en övning ska vara bra för så kan det ju kännas ledsamt om hunden får ett "nej" tex som familjen aldrig har sagt utan hunden har fått en massa kärlek, gos och godis osv. Dvs man tror att hunden inte kommer att tycka om en längre bara för att man förbjuder den.

Då föredrar nog de flesta en person som kommer med lugn och som utstrålar trygghet för både hund och ägare och som kan förklara varför man gör si och så. Han som är i "vem håller i kopplet" verkar vara så nervös och med kort stubin.

Jag såg bara fem minuter av programmet innan jag bytte kanal. Jag trodde ärligt talat att det var något nytt humorprogram som börjat där de drev med Ceasar Milan och att det här bara var en sketch. Trodde inte att man på allvar betedde sig så, allra minst i tv. Men när jag insåg att det faktiskt var ett "seriöst" program så bytte jag illa kvickt. Vill inte "sponsra" sånt skräp med mina tittarsiffror...

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 648
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 701
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka