Vem hade ni valt till detta sto? *BILDER*

nexxa

Trådstartare
Mitt sto ä för tillfälligt lite krassligt men hoppas hon kommer igen och att det då blir aktuellt med betäckning nästa vår.
Men vad väljer man? Jag vill inte korsa utan vill ha en travhingst! Hon har ingen duderstam och jag är heller inte ute efter att tävla och prestera. Hästen är helt enkelt tilltänkt till lättare form av ridning och ev. lättare former av körning.
Så vad vad väljer man då för hingst? :confused:

Candy Girl Inco
e. Another Miracle

Hon är en ytterst hetlevrad dam i ridning och körning men inte i övrigt. Haft 2 föl innan. Ingen bjässe, gärna en 'cooling' som väger upp hennes hets. Pris kvittar.

BILDER:

http://www.pixbox.se/alb485520

Sv: Vem hade ni valt till detta sto? *BILDER*

Ytterligare några alternativ (lågbudget): http://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&sire=Skogans+orlov&dam=Candy+Girl+Inco&test=S%F6k
2500 kr vid språng, 7500 kr vid levande föl.

http://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&sire=athos+tilly&dam=Candy+Girl+Inco&test=S%F6k
Då vi var ine på linjeavel i en annan tråd här var denna lite rolig :smirk:
2500 + 5000 kr

Då jag sett henes första avkomma tävla (debuterade f ö med seger som 10-åring!) så kan man ju tycka att det vore synd att inte prova hennes avkomma på travet men det är inte min sak att lägga mig i. Vill du ha bättre ridbarhet och ändå avla renrasigt bör du satsa på en franskstammad hingst. De lägger i regel bättre ridbarhet.

Gör du vad kul :D Får bara höra att den är så gammal att det inte är lönt med den stammen. Men jag som rider mest har inte så bra koll på stammen :crazy:

Tack för tipset! :bump:

Tackar för tipsen! Alltid kul med ett par alternativ att kika över :bow:

Åh vad kul! Jag tror ingen är startad av hennes avkommer? *minns ej* men Candy själv är inte startad heller!
Hur var hennes avkomma du mötte, vass precis som sin mor?

Kom ihåg att avkommor till den hingsten inte kommer vara berättigade uppfödarpremier,premielopp och kommer vara utestängda från att starta i de flesta storlopp. Och en sån avkomma kommer vara svårsåld.

Tackar för tipsen! Alltid kul med ett par alternativ att kika över :bow:

Åh vad kul! Jag tror ingen är startad av hennes avkommer? *minns ej* men Candy själv är inte startad heller!
Hur var hennes avkomma du mötte, vass precis som sin mor?

Båda hennes avkommor har ju startat.

Gå in på www.travsport.se - vidare till sök hästinfo - sök upp henne och klicka på fliken avkommor så får du se. :idea:

Kom ihåg att avkommor till den hingsten inte kommer vara berättigade uppfödarpremier,premielopp och kommer vara utestängda från att starta i de flesta storlopp. Och en sån avkomma kommer vara svårsåld.

Jo det vet jag men TS hade ju inte för avsikt att starta, hon ville ju ha en häst att rida på....Då finns det ju ingen anledning att ta en dyr hingst. Personligen gillar jag inte att man avlar fram hästar man inte ens har för avsikt att prova på trav men som jag skrev - det är inte min sak att lägga ig i vad TS har för avsikter.

Senast ändrad:

Sist jag kollade där över avkommornas starter hade de tinte hänt ngt..men det var längesedan kanske bäst att ta sig ett titt då och då innan man hojtar :o

Okej :)

F ö: Jag menar inte att det behöver någon flashig hingst så sätt, men jag VILL ha en travhingst åt henne ändock. Sen om det krävs lite mer pengar för att hitta en stabil så JA. Men om jag hittar någon som är OK och inte kostar så mycket så tar jag givetvis denna. Det hela handlar inte om summan pengar utan mer om att hitta någon som kan kombineras ihop med Candy och ge en bra avkomma som jag kommer ha kvar i framtiden (om inget oväntat händer vilket man aldrig kan veta)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka