Vem försöker man lura?

Sv: Vem försöker man lura?

Mjaa, alltså man lever ju med hunden på ett annat sätt kanske. Dom finns ju med i allt man gör på ett sätt som hästen inte kan göra eftersom att den står i stallet. Jag har iallafall haft helt andra känslor för mina hundar än för hästarna, vilket såklart kan göra det mer svårt om man skulle vilja byta av någon anledning.
Kanske beror det på det?

jag tycker också annonsen är lite konstigt formulerad... kanske är personen som skrivit den inte så bra på att uttrycka sej, eller så är det nåt skumt med hela situationen. inte speciellt trovärdigt i vilket fall. man borde ju egentligen alltid låta någon utomstående läsa annonser man lägger upp innan man lägger upp dom, för att få en uppfattning om hur folk kan tänkas tolka det man skriver..

kl
Jag är av den åsikten att man bör omplacera sin hund om man känner att man inte passar ihop med den.
Jag älskar verkligen min hund och jag tror att han kommer kunna uppnå åtminstone ett godkänt LP1. Men inte med någon vidare glädje från hans sida.
Kanske vill jag ha MER än så?

Man kan ju inte veta innan man skaffar sin sällskapshund, sin första hund, att man innerst inne är en bruksmänniska.
Jag hade knappt haft ett koppel i handen innan jag skaffade honom och jag har lärt mig oerhört mycket med/av honom.
Men varför skulle det vara så stor skillnad att omplacera en hund som det är att omplacera en häst?
Bara lite tankar.

Om jag skulle köpa en hund nummer två kommer jag i alla fall vara petnoga med att försöka hitta en hund med rätt mentalitet, rätt "uttryck" och rätt kamplust för dom ändamål som jag vill ha den till.
Jag vet lite mer vad jag vill ha nu än innan helt enkelt.

"renrasig, vit golden"

Bara det får människan att kännas rätt så oseriös.

"renrasig, vit golden"

Bara det får människan att kännas rätt så oseriös.

Många vet inte bättre. Hur många frågor har inte jag fått om min är en TYSK schäfer? "Nja, hur menar du? Hon är från Norrköping." Ja, men är hon TYSK?
Lite polsk, kanske? försöker jag, men nejdå, jag har en TYSK, grov, renrasig sherman gepard...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 321
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Jag är väldigt hundsjuk... Tänker på min underbara schäfer, som tyvärr fick somna in alldeles för tidigt, varje dag. Har två små barn...
Svar
11
· Visningar
1 184
Senast: Petronilla
·
  • Låst
Hundavel & Ras Heej på er alla Bukemänniskor. Efter mitt senaste inlägg så kom det fram till att jag inte har en aning om vilken ras jag borde ha! Så... 9 10 11
Svar
202
· Visningar
9 392
Senast: lillebill
·
Hundavel & Ras Jag och min sambo vill skaffa en till hund, men vi är inte säkra på vilken ras vi vill ha. Vad vill vi då ha? Mellanstor, men storlek... 2
Svar
36
· Visningar
2 913
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka