Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
PrinceFair skrev:Premier:
"Premien tillfaller alltid hästens ägare, om inte annan överenskommelse finns"
Hederspriser:
"Med pris vid tävling menas hederspris och/eller plakett. Hederspris tillfaller ryttaren"
Rosetter:
"Rosetter ges till hästens ägare"
"I de fall då en speciell rosett utdelas för viss cup eller poängtävling tillfaller denna rosett ryttaren/kusken"
Allt detta enligt TR I mom 140, 141, 142
PrinceFair skrev:Premier:
"Premien tillfaller alltid hästens ägare, om inte annan överenskommelse finns"
Hederspriser:
"Med pris vid tävling menas hederspris och/eller plakett. Hederspris tillfaller ryttaren"
Rosetter:
"Rosetter ges till hästens ägare"
"I de fall då en speciell rosett utdelas för viss cup eller poängtävling tillfaller denna rosett ryttaren/kusken"
Allt detta enligt TR I mom 140, 141, 142
whalan skrev:Hmmm..konstigt tycker jag egentligen att hederspriser tillfaller ryttaren. Om ex min medryttare tävlar min häst och vinner ett fleecetäcke...då logiskt borde ju det vara hästens täcke. Vad ska medryttaren med ett täcke till när hon inte ens äger en häst?!
Men visst, vinner hon ett schampo så är det helt okej att det är ryttarens.
Husmusen skrev:Jag tycker absolut att ryttaren borde få rosetten! Om min medryttare startade och blev placerad så skulle hon få behålla den iaf.
Plaketten däremot tycker jag ska tillfalla hästen.
/Mi
Det kanske finns dom som tycker det är lite roligt att sätta upp sina rosetter på väggen hemma:smirk:aamelie skrev:men herregud, en rosett hit eller dit?! big deal...