Vem äger en facebookgrupp?

Nebraska

Trådstartare
Person A startade upp en facebookgrupp som jag och B var med och administrerade. Nu har person A hoppat av och lämnat gruppen. Jag bara undrar om person A fortfarande äger gruppen eller vad det det som gäller?

Om du tänker rent administrativt så beror det på vilka roller ni tilldelats. Det finns olika nivåer som ger olika administrativa rättigheter. Det går att kolla upp under inställningar.

Jag vet inte svaret men visst går det på något sätt att äga fb-grupper! Jag vet iaf att min arbetsgivare nyligen köpt in en grupp som handlade om lediga jobb.

Jag vet inte svaret men visst går det på något sätt att äga fb-grupper! Jag vet iaf att min arbetsgivare nyligen köpt in en grupp som handlade om lediga jobb.

Fast vad äger man? Egentligen? Många tror ju att man äger en lägenhet när man köper en bostadsrätt liksom.

Troligt är väl att man äger administrationsrättigheterna i en fb-grupp.

Fast vad äger man? Egentligen? Många tror ju att man äger en lägenhet när man köper en bostadsrätt liksom.

Troligt är väl att man äger administrationsrättigheterna i en fb-grupp.
Ja jag har ingen aning. Men uppenbarligen kan man betala något till någon för att få ha gruppen iaf. Det känns jättemärkligt för mig.

Person A startade upp en facebookgrupp som jag och B var med och administrerade. Nu har person A hoppat av och lämnat gruppen. Jag bara undrar om person A fortfarande äger gruppen eller vad det det som gäller?
Beror på vad ni "är ute efter"? Och vad ni har för rättigheter som Aramintha skrev.
Har någon av er som är kvar i gruppen en adminstratörsroll, så kan ni bara ta bort personen som har lämnat med ett knapptryck.
Är ni redaktörer kan ni inte plocka bort den som har hoppat av.
Är personen som har hoppat av, ensam administratör, får ni be denne att tilldela någon som är kvar i gruppen, en administratörsroll. Så kan ni plocka bort den avhoppade.
Lycka till!

Vi är två admin så det är inga problem. Men min undran är om grundaren av gruppen kan komma och återta gruppen om denne så önskar utan att vi godkänner det? Känns inte bra om vi lägger ner en massa tid på gruppen och denne kommer tilbaka senare och tar över.

Vi är två admin så det är inga problem. Men min undran är om grundaren av gruppen kan komma och återta gruppen om denne så önskar utan att vi godkänner det? Känns inte bra om vi lägger ner en massa tid på gruppen och denne kommer tilbaka senare och tar över.
Är denne fortfarande admin? Om den inte är det så är det ju bara att inte låta hen bli det igen, eller till och med blocka hen från gruppen.

Ja jag har ingen aning. Men uppenbarligen kan man betala något till någon för att få ha gruppen iaf. Det känns jättemärkligt för mig.
Kan det inte ha varit så att de betalar för att gruppen ska få reklam? Jag får själv erbjudande om en sponsrad länk till min sida mot att jag betalar en peng.

Kan det inte ha varit så att de betalar för att gruppen ska få reklam? Jag får själv erbjudande om en sponsrad länk till min sida mot att jag betalar en peng.
Nej. De har köpt en grupp med runt 8000 medlemmar tror jag att det var. Det redovisades på ett möte om budget/framtid/visioner.

Liknande trådar

Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
25
· Visningar
1 063
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
956
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
617
Senast: Lyan
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka