Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Person A startade upp en facebookgrupp som jag och B var med och administrerade. Nu har person A hoppat av och lämnat gruppen. Jag bara undrar om person A fortfarande äger gruppen eller vad det det som gäller?
Jag vet inte svaret men visst går det på något sätt att äga fb-grupper! Jag vet iaf att min arbetsgivare nyligen köpt in en grupp som handlade om lediga jobb.
Ja jag har ingen aning. Men uppenbarligen kan man betala något till någon för att få ha gruppen iaf. Det känns jättemärkligt för mig.Fast vad äger man? Egentligen? Många tror ju att man äger en lägenhet när man köper en bostadsrätt liksom.
Troligt är väl att man äger administrationsrättigheterna i en fb-grupp.
Beror på vad ni "är ute efter"? Och vad ni har för rättigheter som Aramintha skrev.Person A startade upp en facebookgrupp som jag och B var med och administrerade. Nu har person A hoppat av och lämnat gruppen. Jag bara undrar om person A fortfarande äger gruppen eller vad det det som gäller?
Är denne fortfarande admin? Om den inte är det så är det ju bara att inte låta hen bli det igen, eller till och med blocka hen från gruppen.Vi är två admin så det är inga problem. Men min undran är om grundaren av gruppen kan komma och återta gruppen om denne så önskar utan att vi godkänner det? Känns inte bra om vi lägger ner en massa tid på gruppen och denne kommer tilbaka senare och tar över.
Kan det inte ha varit så att de betalar för att gruppen ska få reklam? Jag får själv erbjudande om en sponsrad länk till min sida mot att jag betalar en peng.Ja jag har ingen aning. Men uppenbarligen kan man betala något till någon för att få ha gruppen iaf. Det känns jättemärkligt för mig.
Nej. De har köpt en grupp med runt 8000 medlemmar tror jag att det var. Det redovisades på ett möte om budget/framtid/visioner.Kan det inte ha varit så att de betalar för att gruppen ska få reklam? Jag får själv erbjudande om en sponsrad länk till min sida mot att jag betalar en peng.
Känns som de i så fall gått på en nit, då fb själva inte säljer grupper.Nej. De har köpt en grupp med runt 8000 medlemmar tror jag att det var. Det redovisades på ett möte om budget/framtid/visioner.
Jag skulle tro att de har koll, det är marknadsavdelningen på en stor koncern som genomfört affären.Känns som de i så fall gått på en nit, då fb själva inte säljer grupper.
Känns ändå helt vrickat, men men...Jag skulle tro att de har koll, det är marknadsavdelningen på en stor koncern som genomfört affären.
Ja.Känns ändå helt vrickat, men men...