Vegansk hyaluronsyra

Kirie

Trådstartare
Någon som vet om det är någon skillnad i effektivitet på vegansk eller den vanliga (bovin) hyaluronsyran?

Jag ämnar ge oralt som gel.
 
Hmm... Om du googlar på hyaluronsyra till häst så sägs det bland annat att molekylstorleken har betydelse har jag för mig. För stora molekyler gör att det inte är verksamt. Typ.

Hyaluronsyra är ju tillverkat av ett specifikt enzym, har svårt att se hur det kan komma från vete?
 
Jodå, visst framställs HA på annat än animaliska källor. GMO-bakterier kan tillverka det från vete (eller om det är vetegräs, jag är lite osäker).
Kan dock inte säga något om effektiviteten.
 
Den veganska var ngt billigare det var därför jag undrade men jag kör på den vanliga bovina, det känns säkrare.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är på jakt efter ny (begagnad) hästtransport och många man hittar är helmörka om de är i glasfiber eller med mörkt tak om de är i...
Svar
4
· Visningar
452
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
896
Senast: Ray
·
Hästvård Nån som vet om man kan ge hästen domosedan gel i samband med vaccinering?
Svar
6
· Visningar
829
Senast: Robina
·
Mat Jag ska resa bort och får hjälp av vänner med min hund. En av de inblandade ska dessutom skjutsa mig till Arlanda och hämta mig där. För...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp