Vegansk hyaluronsyra

Kirie

Trådstartare
Någon som vet om det är någon skillnad i effektivitet på vegansk eller den vanliga (bovin) hyaluronsyran?

Jag ämnar ge oralt som gel.

Hmm... Om du googlar på hyaluronsyra till häst så sägs det bland annat att molekylstorleken har betydelse har jag för mig. För stora molekyler gör att det inte är verksamt. Typ.

Hyaluronsyra är ju tillverkat av ett specifikt enzym, har svårt att se hur det kan komma från vete?

Jodå, visst framställs HA på annat än animaliska källor. GMO-bakterier kan tillverka det från vete (eller om det är vetegräs, jag är lite osäker).
Kan dock inte säga något om effektiviteten.

Den veganska var ngt billigare det var därför jag undrade men jag kör på den vanliga bovina, det känns säkrare.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 310
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 013
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
397
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama