Ved av syrenträd?

gammalek

Trådstartare
I senaste stormen föll ett av mina syrenträd. Är det lämpligt att göra ved av det? Eller finns det kanske något annat att göra med det?

Nja, inte de giftiga som jag förstått. Sedan är vissa mer eller mindre lämpliga. Men just syren har jag inte kunskap om 🙂
20220331_083647.webp

Vilka giftiga?
Gullregn kanske vore olämpligt till exempel (vet inte).
(Folk tenderar känna sig sjuka om de hugger upp Gullregn)

Eller om den inte är olämplig att elda med är den nog ändå väldigt olämplig att ha i vedkorgen inomhus, för spån och sådant är giftigt. (Man ska vara försiktig om man slöjdar med den)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård? :) Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration:) Jag tycker nog om allt... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 094
Senast: vilde
·
Trädgård & Växter Är på jakt efter förvaring till trädgården. Gräsklippare, verktyg, redskap, krukor, allt som hamnar i växthuset "så länge". Är såna...
Svar
4
· Visningar
239
Senast: sthu
·
Mat Brukar inte köpa lax, gillar inte den skarpa smaken av odlad dito. Igår föll jag för den röda lappen och köpte "grytbitar av lax". Idag...
Svar
10
· Visningar
426
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Svar
9
· Visningar
436
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka