Vbl-travare i MSV (Susanne med Super surprise)

Status
Stängd för vidare inlägg.

AnnaKarinA

Trådstartare
Jag frågade Susanne på www.ridtravare.com bland annat vad dom tävlat och hon svarade såhär:

Svar: Susanne med Super
Jag kan själv bekräfta att vi har startat en MSV för unga hästar (man kan vara med under övriga ekipage även om man inte har en unghäst), men det gick inget vidare. Vi har lite svårt för galoppombytena och just denna dag så hade vi lite mer än svårt, han kom inte ihåg alls :0) och jag kom inte ihåg vägarna så vi red fel väg och blev därmed uteslutna. Men jag var jätte nöjd ändå trots betyg 2 på bytena så lyckades vi ganska bra i dom övriga rörelserna och fick ihop 54.8 % har jag för mig. Men jag har inte gett upp, vi kämpar på med bytena och så småningom löser det sig säkert.
SusanneSvensson - 2004-09-29 09:52:57

Sv: Vbl-travare i MSV (Susanne med Super surprise)

Ser framför mig hur denna tråden kommer att utvecklas... :crazy:

Men då sammanfattar jag väl det hela:
*Nu är det bevisat att en travare STARTAT en Msv
*Fortfarande har ingen som vi vet blivit PLACERAD i nån Msv
*Sen är väl frågan om det räknas som en genomförd Msv då ekipaget blev uteslutet... :smirk: Tidigare var man väl tvungen att rida fel 4 ggr för att bli utesluten, eller? Och så är de 3 ggr nu, eller har jag fel??

Det är bara att poppa popcorn o sätta sig skönt *ler*
Jag såg nånstans här att det var snack om just detta ekipaget så jag tänkte att nån kanske blir glad över lite fakta. *s*
Jag såg dem på ridtravardagen i lördags på solvalla och jag tyckte de var jättefina.

Den har jag tävlat mot i Flen.
Hade den inte varit frysmärkt hade man inte anat att det var en varmblodig travare. Galoppen ngt fyrtaktig, men i övirigt riktigt fin!

Man blir utesluten vid fjärde felridningen. Hoppar man över staketet blir man utesluten direkt.

Lite mera info från Susanne:

Det gjorde inget att du la ut mitt svar på buke och jag är inte registrerad användare där och kan inte svara på vissa påståenden. Men om du vill så kan du få lägga ut till skeptikerna att han har gångarter för dom högre klasserna och att han brukar få betyg 8 på gångarter och det kan man inte få om hästen går i en fyrtaktig galopp!!. På sista tävlingen skrev domaren på övriga komentarer: Pampig uppvisning med mycket energi och jag brukar nästan ALLTID få kommentaren snygg häst med bra gångarter!! Sedan vill jag också tillägga att på bilden när jag red Super på kandar så red jag för en internationell domare som heter Claes Cederström (han har bla dömt SM) och han sa till mig att rida Super på det viset och dessutom så är vinkeln på bilden lite lustig. Det kanske man ska ta i beaktande innan man dömer!!
SusanneSvensson - 2004-10-21 12:08:18

Hästen behöver ju inte ha en fyrtaktig glp alltid, men den hade det i upptagningarna när jag såg ekipaget!
En 8:a på gången den tävligen hade varit för bra betalt.

Absolut, visst är det så! Nån gång såg jag fyrtakt i lördags, men annars var det en toppengalopp. Men jag är typ halvblind så...../hon som inte fattade att hennes häst var halt på 3 ben :eek:

Själv utb jag min hingst till LA men då han inte räckte längre så gick jag vidare men han var fin. Är oftast motions-ryttare som har varmblod tyvärr, och ingen som tar sig tid att utb "ett billigt vbl". Men tar man sig tid kan man få underbara resultat! :love:

*Uttråkad knuff* :angel:
Jag skådar BEVIS i denna tråd, men ingen som velat ha bevis har kommenterat,... :D

Det enda jag kunde hitta var två placeringar i LA år 2004 (förbundets statistik på nätet). Inte fy skam det heller!

raderad för jag orkar inte

Senast ändrad av en moderator:

fio. skrev:
Okey, här får du en att gräla med.

Jag tror på att hästen fick 8 på gången när helvetet fryser :angel:

Jag har kollat den hästen tidigare då den har varit uppe på tapeten och hittade några från förra året i LB med typ 57%, har en häst 8 på gången är det för mig obegripligt hur man kan få så dåligt i LB för där finns inget annat att bedöma än just gången:eek:

Och sedan varför bara starta medelsvår en enda gång om hästen är så bra :angel: och varför lägligt rida fel just i den klassen så man blir utesluten och inga procent registreras. :devil: Nä det osar katt.
ÅH!! Fio kan man alltid lita på
hug.gif

Enligt break_a_leg har kusen startat 2 LA med placering... duger inte det för att bevisa att travare minsann är bättre än gamla halvblod? ;) :angel:

Humelibumlan skrev:
Enligt break_a_leg har kusen startat 2 LA med placering... duger inte det för att bevisa att travare minsann är bättre än gamla halvblod? ;) :angel:

Ja det duger :banana:

Humelibumlan skrev:
ÅH!! Fio kan man alltid lita på
hug.gif

Eller så har den startat 100 LA med bara 2 placeringar det framgår inte :p

break_a_leg skrev:
Det enda jag kunde hitta var två placeringar i LA år 2004 (förbundets statistik på nätet). Inte fy skam det heller!

Detssutom ENDAST 2 starter och placering i båda (LA:3) ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka