växtvärk...

mag

Trådstartare
Måste höra om nån har erfarenhet av det. Har ett 7 -årigt arabsto, och jag vet att de är sena i utvecklingen men så sena att de fortfarande växer ????? kan det vara så? Blir inte klok på henne just nu. Ibland haltar hon inte och ibland verkar det som alla ben är konstiga. Har haft veterinär som såg markering på hf o vb. Men igår var det hb som verkade krångla. Hon ska vila nu och eventuellt röntgas om 2 veckor om det inte har hjälpt. Hon är inte svullen och inte varm, pigg och glad, verkar inte ha ont någonstans. Hon ligger ner mycket och vilar nu. Hade "arabkunnigt" folk med mig vid köpet och hon säger att växtvärk mycket väl kan vara en orsak.

Sv: växtvärk...

När mitt halvblod växte låg han periodvis väldigt mycket samt verkade vara muskelöm i bland annat ryggen. Under det som jag trodde var växtperioder fick han vila helt och hållet och där emellan var jag mycket noga att vid t.ex ridning lägga in många skrittpauser när jag travade och galopperade - allt för att undvika mjölksyra.

Att din häst ligger ner mycket kan vara ett tecken på att hon växer, dock vet jag ingenting om att växtvärk skall/kan kombineras med hälta. Säkert möjligt, men jag skulle nog kolla upp det noggrannare med veterinär och äka till klinik.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 349
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 198
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 386
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar